Dne 15. února proběhla společná Konference Odborové rady a sdružených Odborových organizací v Odborové radě.

Na Konferenci si včas rezervovala místo necelá padesátka našich členů. Někteří se pro různé důvody poté omluvili, někteří ani to ne, ale i tak dorazila hezká účast 35 delegátů této Konference. Na rozdíl od jiných odborů, mají všichni naši členové právo Konference se účastnit, pokud se včas zaregistrují. Každý je pak delegát. Nikoho si jako delegáta nevybíráme, nelustrujeme ho, nikomu jeho účast nezakazujeme. Naopak, jsme rádi, že účast je rok od roku vyšší. Přispívá k tomu jak každoroční volba Vedení OR a prezidenta OR, tak atraktivní tombola či losování hlavních cen z otočného bubnu. Takovou atmosféru jen stěží někde najdete…
Letos jsme pozvali ředitele těch podniků, kde působíme, a dva předsedy z odborových organizací, se kterými spolupracujeme v Dopravním podniku.

 

 

Z ředitelů přišel personální ředitel DPP, PhDr. Jiří Špička.

Ředitelé ze Škodovky a z Blanska se omluvili.

Pan ředitel informoval účastníky o současném stavu podniku i o výhledu na další personální a ekonomický vývoj. Z řad členů pak zazněla řada dotazů. Kolegové z jiných odborů Ing. Ježek a pan Olejár, ve svých vystoupeních, představili svá sdružení a nastínili možnosti spolupráce.

 

 

 

Úvodem, tradičně, přednesl prezident Odborové rady svůj projev ---zde---.

 

Poté byla více než hodinová diskuze o problémech v podniku, o návrzích a o dotazech na personálního ředitele.

Mimo jiné, se diskutoval problém nízkého zatřídění některých profesí v Muzeu Střešovice, či  problém změny zatřídění z dělníků v dopravě na manipulační řidiče v Motole, který naráží na neochotu nadřízených. Byla sdělena obava z tlaku Magistrátu na outsourcing lékařů či možnost zrušení NZZ, probral se program ubytoven a jejich další možná budoucnost, řešily se samozřejmě mzdy v porovnání s cizími firmami (např. ARIVA a Kladno). Řešil se problém stravenek a brigádníků, dotaz padl i na nehospodárný nákup náhradních dílů na TRAM 15T. Personální ředitel vyslechl i poděkování za osobní přístup k navýšení tříd lanovkářů, o které jsme leta usilovali… Kolegové z Moravy sdělili své zkušenosti s přesčasy a s požadavky na svou práci. Porovnávali se hrubé mzdy i reklamní kampaň DPP na nábor řidičů. Personální ředitel navrhl i směr, ve kterém je vedení ochotno diskutovat o nárůstu financí při letošním vyjednávání.

Vzhledem k zajímavé diskuzi a k omezenému času vyhrazenému na Konferenci, využijeme letos možnost pozvat personálního ředitele na některou veřejnou schůzi Fóra odborové rady (koná se sudé měsíce krom prázdnin). Na FOR může přijít každý náš člen, dáli nám včas zprávu, že přijde. FOR se koná v zasedačce ve vozovně Motol od 16hodin (cca do 18).

 

Program pokračoval rozebráním položek závěrečné zprávy o rozpočtu Odborové rady 2018, zkontrolované Revizní komisí a návrhem na schválení rozpočtu 2019. Rozpočet by měl být vyrovnaný, nejvyšší částku činí členské bonusy, na které vydáme přes půl milionu Kč.

 

Konference též schválila výsledky voleb funkcionářů odborové rady a Statutárních zástupců sdružených organizací.

Konference následně tajnou volbou zvolila sedmičku Statutárního orgánu Odborové rady, tři členy a náhradníka do Revizní komise a následně i prezidenta odborové rady - viz tabulka níže.

Konference schválila doplnění Stanov OR o další body- viz příloha níže.

 

Dana Rejhová závěrem sdělila informace k letošní očekávané víkendové rekreaci.

……Zde nástřel…..

Bližší informaci uveřejníme 6.března po zasedání VOR.

 

 

 

 

Tabulka výsledků voleb na Konferenci OR:

volba členů Vedení Odborové rady:

hlasů

 zvolen(a)  ANO / NE

Zabloudil Jiří dr.h.c.

27

ANO

Ing. Douša Jaroslav CSc.

27

ANO

Válek Vlastimil 

27

ANO

Holler Petr

27

ANO

Rejhová Dana   

27

ANO

Zabloudilová Hana           

27

ANO

PhDr. Hejný Jiří

27

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

volba členů Revizní komise OR:

hlasů

 zvolen(a)  ANO / NE

Nejedlo Vladimír    

27

ANO

Vlk Zdeněk

27

ANO

Reich Zdeněk

27

ANO

 

Havránek  Jan - 
           na pozici náhradník RK 

27

ANO

 

volba prezidenta OR:

počet hlasů

 zvolen(a)  ANO / NE

Zabloudil Jiří dr.h.c.

30

ANO

 

Přijaté DOPLNĚNÍ STANOV OR:

Výsledky voleb funkcionářů OR:

 

 

 

 

Konference přijala 7 Usnesení:

Usnesení číslo 1: Konference schválila závěrečnou zprávu o hospodaření Odborové rady za rok 2018 a o provedené Revizi.

Usnesení číslo 2:    Konference schválila návrh rozpočtu Odborové rady pro rok 2019.

Usnesení číslo 3: Konference schválila výsledky voleb funkcionářů Odborové rady a statutárních zástupců sdružených organizací v Odborové radě (v příloze), konaných v termínu 14. prosince 2018 až 31. ledna 2019. Zvoleným funkcionářům vznikl tříletý mandát.

Usnesení číslo 4: Konference schválila výsledky voleb do Vedení Odborové rady.

Usnesení číslo 5:  Konference schválila výsledky voleb do funkce prezidenta Odborové rady.

Usnesení číslo 6:  Konference schválila navrhované doplnění Stanov Odborové rady. Viz příloha.

Usnesení číslo 7:  Konference ukládá Vedení Odborové rady pokračovat v dosavadní činnosti, zvyšovat členské výhody, připravovat atraktivní volnočasový program, dbát na dodržování zákonů a práv našich členů, prosazovat navyšování mezd a benefitů, i zlepšování pracovního zázemí, na pracovištích, u všech zaměstnavatelů, kde Odborová rada působí.

 

Poukazy na hlavní ceny vyhráli:

1. cenuzájezd k moři, dle vlastního výběru, v hodnotě do 10.000,-Kč vyhrává pan Radomír Válek  (DPP- TRAM Motol)

2. cenudomácí rekreaci, dle vlastního výběru, v hodnotě do 5.000,-Kč vyhrává pan Ivan Mareš (DPP- autobusy HOSTIVAŘ)

3. cenuluxusní večeři, dle vlastního výběru, v hodnotě do 2.000,-Kč vyhrává pan Matějka Zdeněk (Škoda Transportation)

4. cenunavýšení členského bonusu o 1.000,-Kč vyhrává pan Tomin Aleš  (DPP- TRAM Vokovice)

5. cenunavýšení členského bonusu o 500,-Kč vyhrává pan Hnud Tibor (DPP- technické zabezpečení)

ostatní ceny – losování tomboly – převzali zúčastnění na místě.

V osudí byl například: cestovní kufr, dárkový potravinový balíček, soudek piva, baterka, obrázky, knížky, deštník, alkoholtester, plech na pečení, kšiltovka, různé DVD či CD, sada nožů, souprava do kuchyně a další ceny…

 

Další Konference se bude konat pravděpodobně 14. února 2020.

     Zpracoval a pro web upravil –JZ-