Jednání zaměstnavatele (DPP) se zástupci odborových
organizací, dne 22. 8. 2019 od 9:00
hodin ve
velké zasedací místnosti vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Úvodem jednání proběhlo
projednání organizačních změn ve:
1. úsek Vedení společnosti – útvar 900200 – odbor Právní
2.
úsek personální – útvar
500010 – Sekretariát PŘ a 500070 – odd. KS a vztahy
s odbory
3. úsek ekonomický, technický – Povrch a Vedení společnosti
4. úsek dopravní a technický - Povrch
5. úsek technický – Povrch, technický – Metro, ekonomický a investiční
Odborová
rada apelovala na posunutí termínu tak, aby nebyly ohroženy dotované projekty
EU (rozšiřování tram tratí), což by se při změně vedení a lidí stát mohlo.
jednání pokračovalo
bodem interpelace na odborné ředitele:
Interpeloval
jsem dopravního a bezpečnostního ředitele s tím, že v úterý 20.8.2019 jsem radiostanicí podal žádost o pomoc (na KGX5) ze 309/9 a to ve 22´16 – až do 22´43 nikdo
nepřijel---- Policie poté dorazila – pozdě - až ve 22´47 (přijeli za 31min).
Policie nepřijela, když jsem ji (řidič TRAM) potřeboval.
Pokud není podnik schopen zajistit bezpečnost řidičům, pak se nedivte, že tuto
práci lidi nechtějí dělat… Jestliže osoby porušující přepravní řád necháme
svévolně a beztrestně konat jejich činnost v rozporu s Přepravním
řádem, pak odrazujeme ostatní cestující od přepravy v MHD a degradujeme
autoritu řidiče, kterého pak, logicky, tato práce přestane bavit. Chce tedy
zaměstnavatel zajistit bezpečné prostředí pro řidiče, nebo nechce? Bude mi
odpovězeno po prošetření případu.
Následně byl probrán Flash Report – což je zpráva o hospodaření, souhrn
technických informací (např. seznam výluk), personální informace a mzdový
vývoj.
Byla podána zpráva o programu
předcházení trestné činnosti (PPTČ). Bylo řešeno, od začátku roku, několik
drobných pochybení. Počet oznámení je velmi nízký.
Poté proběhla kontrola zápisu
z minulého měsíce – viz tyto (některé okomentované) body:
Byla probírána možnost
přeřazení bot (u řidičů) z výstrojní součástky do OOPP. Na tomto ale není
shoda ani na straně odborů. P. Schneider nesouhlasí a argumentoval proti
záměru.
Rozmístění sbírky
historických autobusů ze Střešovic
zde
trvám na papírové podobě, pro toho, kdo to tak chce a argumentuji záměrem MF ČR
převést stravenky na finanční hotovost.
Zábavné
odpoledne pro zaměstnance 21.9. – bude mecheche s buřtem zdarma na pražském Výstavišti.
-
p. Zabloudil:
dotázal se, zda je možné rozklíčovat bezkontaktní platby jízdného
v tramvajích. Byly nám poskytnuty
data o prodeji SMS jídného a papírových lístků.
Požádal jsem i o info o prodeji jízdenek automatem v TRAM
na kartu.
-
p. Zabloudil:
dotázal se na bezdůvodné obohacení vzniklé užíváním pozemku ve výši 10,5 mil.
Kč.
-
p. Witowski:
jedná se o prohraný soudní spor, kdy se bývalá skládka komunálního odpadu
v Modřanech, kterou dostal v devadesátých letech DP
do vlastnictví, nachází na pozemcích soukromých vlastníků.
-
p. Zabloudil:
domnívá se, že částka je velice vysoká.
-
p. Witowski:
jedná se o nájemné za tři roky, náklady řízení a soudní poplatky.
Nefunkční
kamerový systém v autobusech
Bezkontaktní
platby v metru
Rehabilitační
pobyty pro zaměstnance
-
p. Zabloudil:
domnívá se, že vzhledem k nefunkčnosti Wi-Fi sítě v tramvajích 15T
se jedná o klamavou reklamu, kdy je cestující veřejnosti připojení na
Wi-Fi síť nabízeno.
-
p. Urbánek:
poukázal na nově zavedenou nefunkční Wi-Fi síť v tramvajích v Brně.
Zavedení
elektronické knihy úrazů
Studie
zpoždění tramvají
Prezentace
aplikace E-normy
Prezenční
listina – zasedání stejnokrojové komise
Měření
a vyhodnocení mikroklimatických podmínek řidičů
-
p. Zabloudil:
dotázal se, zda vedení DP uvažuje o možnosti vyplacení odměn za práci
v extrémních letních podmínkách.
-
p. Špička:
představenstvo v minulosti rozhodlo o vyplácení odměny pro profese,
které byly nejvíce vystaveny těmto podmínkám. Představenstvo si je vědomo
náročnosti a počítá s tím, že by mohlo dojít k ocenění za nějaké
období.
Slevové
akce prostřednictvím internetu
Vyjádření 500300 – odbor
Benefitů a péče o zaměstnance – Ing. Pařízek
Do informací o benefitech vydávaných
útvarem 500300 budou nově vkládány i internetové odkazy na poskytovatele
příslušných benefitů. Podmínky čerpání konkrétních benefitů zaměstnanců DPP
budou v plné míře vždy na našem Intranetu, tyto údaje na oficiálních
webových stránkách dodavatelé nepřipouštějí. Tuto poznámku uvedeme v
informacích, aby zaměstnanci měli kompletní přehled kde a jaké benefity
najít.
Poté proběhlo jednání na téma:
Projednávání zavedení poskytování příspěvku na
stravování prostřednictvím elektronické stravenky
-doba platnosti stravenek (až 24měsíců)
-zájem firem o distribuci stravenek