Sdružená informace z jednání na autobusech a s
personálním úsekem.
úterý
4.6. Jednání JPA+JSVA versus odbory:
- kontrola minulého zápisu,
- předal jsem požadavek na zřízení semaforu na křižovatce
Kuklova versus Roentgenova (hlavní kolem Motolské nem.
- vedlejší k Homolce, jezdí tam busy 167 a 168). Podle nás jde o nebezpečnou
křižovatku, hrozící tragédií.
Z rozpravy:
- Problém s vypomáháním lidí z jiných garáží. Dispečeři je
naváží, přesto malý zájem.
- Nováčky přesvědčují k volbě jiné garáže, než chtěli.
- Ropid požaduje instalaci 4ks LCD
displeje do vozidel (trasa kudy atp)
- Příměské autobusy budou mít
modrou střechu.
- Dotázal jsem se na věkovou strukturu řidičů BUS. Prý
polovina je nad 50 let a 1/3 má smlouvu na dobu určitou. Přesto problém necítí,
prý to tak vždy bylo.
- Padl i naivní nápad p.KAčena)-
požádat o pomoc s vypravením řidiče tram...argumentuji škemráním našeho
plánovače směn o služby z volna..tedy koho.
- Napadení řidičů - poue 2 případy
za 1Q (velký rozdíl oproti TRAM).
- Parkování v Hostivaři - problémy s pozemky, snad příští
rok. Plánuje se závora u TRAM smyčky.Od
září má být otevřeno 35 míst uvnitř areálu.
-Prezentace výkonů, plnění a dalších kritérií.
- Diskuze nad výměnou sedaček cestujících (dát madla, nebo
možnost demontovat sedáky a nechat stávající opěradla či nechat to, jak to je).
- Buriánek lobuje za poskytování právníka DPP při nehodě
řidiči (odpadl by podle mne argument pro členství v odborech..).
- 25 busů shořelo...Bylo vynaloženo
na 178 vozů za 1,5 mil na upravení BUSů, systém ale
nefungoval...motor hořel, zhášecí potrubí ne, reklamuje se u výrobce...U nových
vozidel je jiný systém se zárukou (12 let).
- Diskuze nad sedačkami řidičů, tankování a technologický
čas, (často bláboly o ničem), Výluka Karlák- linka 148 odbavuje uprostřed kžižovatky...a nikdo to neřeší...
ZOO nástup invalidů- prý problém.
- Problém s průjezdností na lince 151. Návrh na změnu trasy
(ve Vysočanech). Vymleté kostky na silnici (Klíčov) atp.
- V závěru jsem se v diskuzi zeptal na důvod, proč
parkují cizí autobusy ve smyčce Hlubočepy (kde má naše linka konečnou) a proč
podnik od nich třeba nevybírá mýto.
6.6. jednání Personálního úseku versus OO:
- Úvodem proběhlo info o výběrovém řízení na nové stejnokroje
- je již vyhlášené. 20.června
to bude projednáno s odbory.
-Argumentuji informací od Věry Suché (z jednání Fóra Odborové
rady 5.6.), že fleecová bunda má být ještě do tabulky
doplněna (v tabulce chybí). Zaměstnavatel ale tvrdí, že tam nebude.... a pokud,
tak někdy v daleké budoucnosti... (Ano, je to jedna ze součástek, kterou řidiči
a řidičky chtějí… bohužel, lidé
podporují takové organizace, jejíž zástupci pak na této komisi tento názor
nesdílejí, náš zástupce je pak proti všem).
- Bod výstrojní součástky byl následně, rozhodnutím pers.ředitele, přesunut na jednání s managementem 20.6..
- Dalším bodem je informace o vývoji a výsledcích pilotního
projektu Stipendijního programu pro školní rok 2018/2019. - Byly vyjmenováni obory zařazené do programu,
kritéria pro poskytování stipendia (zaměstnavatel podpoří -finančně- poslední
ročník studia studenta). Student se zaváže k práci v DPP – na 3 roky za 30
tisíc.
Obitko
dělá chytrého a protestuje proti vyplácení finanční podpory studentům, kteří
měli zameškané hodiny. Padl logický argument zaměstnavatele, že pak by ale u
nás nikdo nedělal... ano, je to tak, dnešní mládež má
jiné mravy než byli zvyklí dnešní starci. Diskuze o nedostatku dělnických
profesí a přetahování si zaměstnanců firmami.
Diskuze o informacích na sociálních sítích. Informace o stipendijním programu
jsou studenty vyhledávané pouze tam.
- pauza-
Kuriozita: p. Ježek upozorňuje přítomné pány na jednání, aby
močili do mušlí a ne mimo ně… má to zapotřebí se takto zviditelnit
„vysokoškolák“…
- kontrola Zápisu č. 5 z jednání personálního úseku se
zástupci OO ze dne 9. 5. 2019
Má-li některý náš člen potřebu přečíst si zápis, můžu mu jej na e-mail
přeposlat. nechť mi dá zprávu…
za pozornost stojí bod: 4.28 – kde jsem interpeloval
zaměstnavatele s dotazem, zda není jednonohý řidič autobusu bezpečnostním
rizikem v případě mimořádné události. v tomto bodě vedu za zaměstnavatelem
spor… podle mého názoru nedostatek lidí (ani plnění kvót hendikepovaných
zaměstnanců) nesmí ovlivnit bezpečnost provozu.
- diskuze – byla podáno informace personálního ředitele že několik „taky předsedů“ ještě nepodepsalo
dohodnutý dodatek ke KS, který v roce 2020 navyšuje finance zaměstnancům nad
rámec platné KS (do konce roku 2020). Jde většinou o „odboráře“ kteří ani na
jednání nechodí a dle mého názoru si na odbory jen hrají. Zákon to bohužel
umožňuje a zaměstnavatel to svou benevolencí podporuje (stačí mu prohlášení, že
organizace má pár lidí a ani jim nemusí být strhávány příspěvky účtárnou).
zpracoval –JZ-