Informace
z vyjednávání v DPP 27.10.2021.
Zástupci
OO (ne všichni, což je smutné a nechápu proč takové OO jsou, když nechodí ani
na vyjednávání-navíc zaměstnavatelem placené) se sešli 27. 10. 2021 v 8hodin k dalším kolům jednání o
dodatku ke KS 2021 týkajícího se doplatku peněz za inflaci roku 2020 (dluh
0,9%) a ke znění KS 2022.
Úvodem zaměstnavatel (tradičně) sdělil, že stále letos má
finanční problém a že nic doplácet nehodlá. Pokládá 2,2 nárůst pro letošek za
dostatečný (inflace byla 3,1%). Nejsou turisti, není zisk… je až nechutné, jak
si všichni a všude stěžují na pokles příjmů z turistiky, jako bychom
nejezdili hlavně pro našince. To stojí MHD jenom na turistech? Pokles tržeb
zaměstnance dost dobře nezajímá, oni také mají své finanční potíže a nechápou,
proč bychom, kvůli inflaci, měli letos dělat stejnou práci za méně peněz? Lidem
s vysokými příjmy se to hovoří… k dohodě tedy nedošlo. Nový návrh
z naší strany (ve shodě OO) je přínosný v tom, že navrhujeme, aby tedy
bylo možná nárůst pro rok 2022 spojit s doplatkem inflace za rok 2021.
Zaměstnavatel na to navrhl u dodatku jen možnost navýšení od
1. 12. 2021 o 1 % , ale pouze u řidičů. Bod 2.1 KS. Další kolo vyjednávání je 11. 11. 2021 od
8hodin. OO se poradí 8. 11. 2021 (pokud tam někteří milostivě dorazí- je to
zadarmo a minule to bylo trisktní).
Od 8´30 pak začalo další kolo vyjednávání pro rok 2022.
Samozřejmě, ani u KS pro 2022 se shoda nenašla. Některé body
jsou samozřejmě dohodlé, jinde chybí ke shodě málo, ale co se týká financí,
shoda prostě nalézt nelze. Zaměstnavatel není ochoten navýšit mzdy ani o
inflaci. Zdráhá se přidat na letovém i pitomou korunu! Zaměstnavatel nemá zájem
motivovat dlouholeté zaměstnance k udržení ve stavu v DPP, naopak
argumentuje, že mladí jsou výkonější.
Pokud dojde ke shodě na KS, pak základní část bude víceletá a
část mzdová jen na rok.
K dohodě
mimo jiné došlo u: organizační opatření při systemizaci míst, u pracovní doby a
době oddychu, délka stanovení pracovní doby (bohužel nikdo z jiných
OO nepodpořil mou snahu o 37,5 hod prac.
dobu pro řidiče při zachování mzdy- zůstává jak je), provádění
pracovnělékařských prohlídek, režim
dočasně práce neschopného pojištěnce, přechod mezi poukázkami na stravování a
peněžitým příspěvkem poskytovaným zaměstnavatelem zaměstnanci na stravování,
příspěvek na stravování , Odborný rozvoj
zaměstnanců, Doba zaměstnání v DP, volnočasové poukázky, Pojištění odpovědnosti zaměstnance za škodu způsobenou
zaměstnavateli, Rehabilitační pobyty pro zaměstnance, Právo projednání(s
vyjímkou jedné odrážky o dalším opatření pro vyšší počet zaměstnanců), Výkon
kontroly v souladu s § 322 ZP, Práva a povinnosti smluvních stran.
U mzdového předpisu jde pak o pak Mzdu
za práci přesčas, příplatek za práci v obtížných pracovních podmínkách, Pobídkové
složky mzdy,