Reportáž z jednání a managementem DPP dne 16.11.2017 - Program
jednání:
Z jednání s managementem DPP 16.11.2017-
on line:
8.00 začátek - Úvodem byly projednávány organizační
změny. Přijímáme další strojvedoucí a další řidiče a řidičky tramvají. Potud v pořádku.
V pořádku ale není, že vedení podniku nezajímá, jak se řidiči do vozovny
dostanou. Vozovna Motol je atypická. Kolem dokola je obklopena pozemky, jež nám
nepatří a parkovat tu lze jen na malém parkovišti a pár aut uvnitř na povolení.
Ostatní vozovny mají kolem alespoň nějaké ulice, Motol ne. Z jedné strany
hlavní třída- tah, kde nelze ani zastavit, natož parkovat, z boku objekt
jiné firmy a zbylé dvě strany les a louka patřící golfovému hřišti. Přesto sem
cpou každý půl rok nové a nové řidiče… samozřejmě, že jsem na problém poukázal.
Zaměstnavatele to však nezajímá… bohužel. Nenechali mne ani rozvinout diskuzi
na toto téma. Dobrá otevřel jsem to dnes v různém a podal návrh na
alternativní dopravu: „Protože se neustále přijímají noví řidiči
do vozovny Motol a protože je- Situace s parkováním u vozovny Motol je
neúnosná a navrhujeme zřídit
rozvážkovou služební tramvaj, která by od půlnoci do
šesti rána jezdila mezi vozovnou Motol a sídlištěm
řepy, kde jsou na konečné odstavné parkoviště pro auta.“ Technický ředitel argumentuje tím, že pravidelně tam
jezdí noční linky. Argumentuji tím, že jsou plné bezdomovců… diskuze na téma,
jak je vystrnadit, co (ne)dělá Policie… vedení se zjevně nechce věc řešit.
První bod jednání- Diskuse
s GŘ - - Generální ředitel dnes není přítomen. Zastupuje personální
ředitel. Diskuze o normě o pružné pracovní době. Pružná pracovní doba se má
radikálně omezit a zavést jen výjimečně… nevole úřednických odborů.
Diskuze o problémech s čerpáním dovolené. Přerušení dovolené o „sick days“. Náhrady svátků.
Evidence a postup nadřízených a problémy u autobusů. Směrnice o pracovní době
versus nesrovnalosti…
- bude letos kolektivní vyjednávání? Personální
ředitel jej odmítá…. argumentuje zákonem (mezi řádky
…chtěli jste dlouhodobou KS, máte ji…dobře vám tak…). Diskuze o právním
výkladu. Pokud jedna strana podá návrh, pak druhá strana může odmítnout
(nicméně jednání bude zahájeno) a nelze jej jednostranně vypovědět. Vedení
tvrdí, že jedná podle zákona…. Jde o spor, že jednání fyzicky nezačalo… opět se jen
potvrzuje fakt, na který jsme ostatní OO loni upozorňovali, že tato KS je past
a je pro nás nevýhodná. Přesto, ji všichni chtěli a naši organizaci označovali
za podrazáky a dehonestovali ji, až jsme byli nuceni
se přidat. Zaplať bůh, že se nám podařilo vyvzdorovat si alespoň mimořádné
odměny za náš podpis…jak se teď všem letos hodí… Na naši radu vypovědět tuto
KS, bohužel však zatím ostatní neslyší.
Mgr. Ježek když jde o vyjednávání, nelze jej jednostranně ukončit… vedení tvrdí
že ano…. diskuze stále dokola…. závěr diskuze, Představenstvo se sejde na
řádném jednání a vyjádří se. Fakt je, že odborové organizace mají nyní tři
legitimní kroky jak reagovat. Vyzvat lidi, ať nepodepisují přesčasy, hromadně
nepřijít do práce na „sick days“
a vypovědět KS. V současném stavu řady „loajálních a taky odborů“ je však
situace nepřehledná a vedení z toho těží….. ale
to si musí členové těchto OO, každý sám v hlavě srovnat, proč je podporují
a uvědomit si, že nejen jiným, ale i sami sobě si tím škodí….
Cenové podmínky různých nápojových automatů? Od 1.1.2018 budou v DPP sjednoceny ceny.
Projednávání dalšího navýšení přesčasové práce.
Odborová rada nesouhlasí s dalším navyšováním objemu přesčasové práce, bez
řádného zdůvodnění jejich nezbytnosti. Tento postoj podpořili i Tošilovi Komunisti a Růžičkova Ospea.
Není přeci možné stále zvyšovat objem práce, delší a delší šichty a na druhé
straně ukázat zaměstnancům dlouhý nos, když chtějí přidat peníze….
Projednáván nový turnus ve Vokovicích, jde posun k
rovnoměrnosti pracovní doby, nuance nemohu posoudit a daljí
se podle mne doladit… obecně dobré. Tošilovci s tím nesouhasí, prý to bylo projednáno bez nich...
Projednáno.
Informace o čtvrtletní zprávě Týmu
PPTČ za III. Q. roku 2017 Diskuze o Porušení Etického kodexu. Případ
porušení EK nadřízeným, jeho chybným podáním na řidiče – s prohřeškem
k jízdnímu úkonu. Diskuze nad seznámením se a pochopením normy. Stížnosti
na porušení EK by neměly být součást služebních hlášení. Podnět krádeže-
předáno na Polici. Podnět natáčení záběrů z řízení a sdílení na facebooku.
Konflikt s ochranou os.údajů – předáno na oddělení ochrany os.údajů.
Sděluji svůj postoj, že do soukromého zveřejňování a sdílení videí nikomu nic
z podniku není, to je věc civilního práva, a pro síť v DPP platí již
nyní dostatek závazných norem. Jde tedy o diskuzi o ničem.
Projednání zápisu z minula.
bod 3.11:-
vyčuhující tram ze vrat… Vzhledem k poklesu teplot
upozorňuji na permanentní plýtvání energií a snižování tepelné pohody na
pracovišti…
u bodu 9.5(odklikávání seznámení s normou, bez jejího přečtení..) kritizuji
bagatelizování problému proškolování a zavedení nové technologie u vozů 15T,
bez řádného proškolení řidičů (režim stanby u brzdičů).
Zřejmě to řeší pokyn č.22 s kterým se mají
zaměstnanci sami seznámit…považuji to až za nebezpečné jednání a žádám o
odpověď vedení, proč tomu tak je… mlčení….
odpovědí mi prý příště.
Konec jednání ve 13hodin.