Sdělení
generálního ředitele- podnik vám nic navíc nedá...!
Přináším další on-line zpravodajství z jednání. Dnes, 19.10.
v 8hod začalo projednání organizačních opatření v úseku dopravním, technickém,
ekonomickém a Vedení společnosti, které bude platit k 1. 12. 2017. Jednání
řídil p.Pařízek, zástupce pers.ředitele. Úsek dopravní- autobusy. Návrh byl na
zřízení dalších 25 „nesystemizovaných“ PM profese "řidič
autobusu-kurz". Cílem je zvýšit stav řidičů autobusů (které DPP utíkají k
jiným dopravcům). Zprávu přednesl vedoucí JPA p.Jelínek. Projednáno bez připomínky. Dále p.Slunéčko zdůvodnil Navrhované
organizační opatření související se změnou systemizace pracovních míst (dále
jen „organizační opatření“) v úseku technickém, v útvaru 220000 – jednotka
Správa vozidel Tramvaje. Organizační opatření v rámci útvaru 226000 –
provozovna Správa dep je navrhováno z důvodu optimalizace údržby a používání
nových technologií při opravách a údržbě TRAM vozů typu KT8N2, T3R.P,14T a 15T.
Ani tato org. změna neměla nebyla
odbory zpochybněna. Třetí org.opatření: Navrhované
organizační opatření související se změnou systemizace pracovních míst (dále
jen „organizační opatření“) v úseku ekonomickém, v útvaru 400010 – Sekretariát
EŘ a 400600 – odbor Skladové hospodářství a úseku Vedení společnosti, v útvaru
900400 – odbor Centrální nákup. Bylo navrženo zřízení dalších dvou TH míst.
Proti tomuto záměru jsem vystoupil s tím, že jejich zřízení považujeme za
zbytné. podnik by se měl ubírat cestou snižování TH
míst a modernizací technologií, které to umožní. Stesky, že podnik je v
žalostném stavu a tudíž je třeba přijmout další úředníky je podle nás
neodůvodnitelné. Jiná OO navýšení počtu úřednických míst však nezpochybnila,
tudíž to podnik zřejmě provede dle svého návrhu. Následně proběhla kontrola
úkolů: Přenesení požadavků vyplývajících z jednání při podání informací k OZ a
následně při projednání OZ. V zásadě bez připomínek. Pauza. Další program bude
po přestávce, jednání s managementem versus zástupci odborů- od 9 hod.
1. Diskuse s GŘ - rozpočet pro 2018- 250 mil úspor bude 2017. 2018 bude cca
vyrovnaný, i po zápočtu nárůstu mezd daných KS (procento nad inflaci tj.asi 3,5). Požadavek Magistrátu
zlevnit vozokilometry. Městu rostou náklady… tlačí na
jím vlastněné podniky. Generál nechal seškrtat všechny výdaje a sdělil, že
podnik NEMÁ PENÍZE NA JINÉ NAVÝŠENÍ MEZD, NEŽ JE DANÉ KOLEKTIVNÍ SMLOUVOU
(inflace plus 1% = cca + 650mil oproti letošku). V pondělí to bude schvalovat Představenstvo.
Podle generálního je naše nabídka na trhu omezená a nemůže kopírovat trh.
Sděluji můj názor. Potvrzuje se, že co ušetříme o
to nám to Magistrát peníze krátí.
Dotazuji se, zda výše peněz za vozokm byla zasmluvněna. Snížení peněz za výkony je kontraproduktivní a
vedení by mělo protestovat.
..vozíme na tram reklamu nově 135,-/hod Amazon..
ČSAD Kladno nabídlo nově – 13.platy…
Potřebujeme alespoň symboliku pro nábor a udržení lidí ---35tisíc na
staničních sloupcích je hezké, ale.. kdo to doopravdy
má? …………potřebujeme jinou motivaci k náboru……….navrhuji- 13.plat, zavést ho a
každý rok ho zvyšovat..
S podobnými argumenty vystupují i kolegové.
Padají čísla hodinové mzdy jiných firem, 180 prý dává nově Pošta… Jméno
Dolínek… se opakuje stále dokola. Dolínek hlásá (teď před volbami) peníze
navíc, generální tvrdí opak… proč se tedy vedení proti Dolínkovi neohradí a
nedá pravdivou informaci do médií..?
Obitko kritizuje naše
sdružení, že nepodepsalo žádost o navýšení prémií a nedošlo tak ke shodě OO a
proč oni nepodepsali náš návrh na přidání tarifů či zřízení 13.platu?
Bla, bla, bla, řeči co nic neřeší…škemrá, ať vedení zváží a posoudí…
ostatní OO vcelku rozumně argumentují. Motivace, únava, čekání na přidání a
nebude-li odejdou.. Kavalír hovoří o divadle… no dejme
tomu, dá se to tak říci, že to na nás hrají. Olejár
se ptá, zda mají odbory hledat na radnici peníze, zda to není úkol generála.
Dotazy jdou na Ropid. Proč nás zahlcuje a nedbá
připomínek?
Generál hovoří, že zaměstnanci mají přeci třetinu zástupců v Dozorčí radě…
to udeřil hřebíček na hlavičku…koho(Obitko, Feigel,… podnik si jej dosadil), to jsou "naši zástupci"...
V reakci na Obitka. Navýšit represivní položku
nepovažujeme za řešení a motivaci. Co když vám řidiči nepodepíší přesčasy nad
150 hodin? Primárně hotově a navíc prachy za přesčasy… navrhuji, aby se
přesčasy platily na ruku…kdysi to tak bylo...
V rámci bodu dodávky nových tramvají 15T jsem vznesl dotaz, jaké systémové
řešení má podnik pro vyčuhující tramvaje ze vrat, pro
zimní období? Opravdu budeme v mrazech takto plýtvat teplem? Systémové řešení
podnik nemá….
Další bod je natolik důležitý, že jej uvádím v plném znění:
12.3 Úklidová externí firma ve vozovně Motol
- p. Zabloudil: chtěl by upozornit na situaci ve vozovně Motol, kde se navyšují
počty šejdrů, dále se nedá manipulovat s vlaky na dvoře a externí firma, která
by měla provádět úklid, ho provádí velmi nekvalitně a pak úklid musí provádět
zaměstnanci DP, kteří nemají tuto činnost v popisu pracovní funkce/profese.
- p. Slanina: souhlasil. Má informaci, že úklidové práce provádějí dělníci
v dopravě.
- p. Šurovský: dotázal se, z jakého důvodu tyto
činnosti zaměstnanci DP vykonávají.
- p. Růžička: souhlasil s kolegy a uvedl, že zaměstnancům DP tuto činnost
přikazuje vedoucí zaměstnanec.
Vyjádření 220000 – jednotka Správa vozidel Tramvaje – p. Slunečko
Dozorčí rada DPP uložila odborným ředitelům, jako jeden z manažerských
cílů, snížit náklady na úklid o 7 %. Od 01. 07. 2017 došlo na základě dohody se
zástupci dodavatelské firmy ke zrušení úklidů šejdrových
vlaků na všech provozech v rámci JSVT. Doplňování písku a úklid hrubých
nečistot provádějí zaměstnanci ve funkci Dělník v dopravě. Vzhledem k velkému
počtu šejdrových vlaků (54 vozů) v provozu 226300 –
Motol (nejvíc šejdrových vlaků v porovnání mezi
jednotlivými vozovnami) a na základě rozhodnutí VJ SVT byl v tomto provozu
obnoven úklid šejdrových vlaků externí firmou s
platností od 21. 09. 2017.
Za vyřešení situace jsem poděkoval.
Další body...
Sdělení generálního ředitele- podnik vám nic navíc nedá...!
Přináším další on-line zpravodajství z jednání. Dnes, 19.10.
v 8hod začalo projednání organizačních opatření v úseku dopravním,
technickém, ekonomickém a Vedení společnosti, které bude platit k 1. 12. 2017.
Jednání řídil p.Pařízek,
zástupce pers.ředitele. Úsek dopravní- autobusy.
Návrh byl na zřízení dalších 25 „nesystemizovaných“ PM profese "řidič
autobusu-kurz". Cílem je zvýšit stav řidičů autobusů (které DPP utíkají k
jiným dopravcům). Zprávu přednesl vedoucí JPA p.Jelínek. Projednáno bez připomínky. Dále p.Slunéčko zdůvodnil Navrhované
organizační opatření související se změnou systemizace pracovních míst (dále
jen „organizační opatření“) v úseku technickém, v útvaru 220000 – jednotka
Správa vozidel Tramvaje. Organizační opatření v rámci útvaru 226000 –
provozovna Správa dep je navrhováno z důvodu optimalizace údržby a používání
nových technologií při opravách a údržbě TRAM vozů typu KT8N2, T3R.P,14T a 15T.
Ani tato org. změna neměla nebyla
odbory zpochybněna. Třetí org.opatření: Navrhované
organizační opatření související se změnou systemizace pracovních míst (dále
jen „organizační opatření“) v úseku ekonomickém, v útvaru 400010 – Sekretariát
EŘ a 400600 – odbor Skladové hospodářství a úseku Vedení společnosti, v útvaru
900400 – odbor Centrální nákup. Bylo navrženmo
zřízení dalších dvou TH míst. Proti tomuto záměru jsem vystoupil s tím, že
jejich zřízení považujeme za zbytné. podnik by se měl
ubírat cestou snižování TH míst a modernizací technologií, které to umožní.
Stesky, že podnik je v žalostném stavu a tudíž je třeba přijmout další úředníky
je podle nás neodůvodnitelné. Jiná OO navýšení počtu úřednických míst však
nezpochybnila, tudíž to podnik zřejmě provede dle svého návrhu. Následně
proběhla kontrola úkolů: Přenesení požadavků vyplývajících z jednání při podání
informací k OZ a následně při projednání OZ. V zásadě bez připomínek. Pauza.
Další program bude po přestávce, jednání s managementem versus zástupci odborů-
od 9 hod.
1. Diskuse s GŘ - rozpočet pro 2018- 250 mil úspor bude 2017. 2018 bude cca
vyrovnaný, i po zápočtu nárůstu mezd daných KS (procento nad inflaci tj.asi 3,5). Požadavek Magistrátu
zlevnit vozokilometry. Městu rostou náklady… tlačí na
jím vlastněné podniky. Generál nechal seškrtat všechny výdaje a sdělil, že
podnik NEMÁ PENÍZE NA JINÉ NAVÝŠENÍ MEZD, NEŽ JE DANÉ KOLEKTIVNÍ SMLOUVOU
(inflace plus 1% = cca + 650mil oproti letošku). V pondělí to bude schvalovat
Představenstvo. Podle generálního je naše nabídka na trhu omezená a nemůže
kopírovat trh.
Sděluji můj názor. Potvrzuje se, že co ušetříme o
to nám to Magistrát peníze krátí.
Dotazuji se, zda výše peněz za vozokm byla zasmluvněna. Snížení peněz za výkony je kontraproduktivní a
vedení by mělo protestovat.
..vozíme na tram reklamu nově 135,-/hod Amazon..
ČSAD Kladno nabídlo nově – 13.platy…
Potřebujeme alespoň symboliku pro nábor a udržení lidí ---35tisíc na
staničních sloupcích je hezké, ale.. kdo to doopravdy
má? …………potřebujeme jinou motivaci k náboru……….navrhuji- 13.plat, zavést ho a
každý rok ho zvyšovat..
S podobnými argumenty vystupují i kolegové.
Padají čísla hodinové mzdy jiných firem, 180 prý dává nově Pošta… Jméno
Dolínek… se opakuje stále dokola. Dolínek hlásá (teď před volbami) peníze
navíc, generální tvrdí opak… proč se tedy vedení proti Dolínkovi neohradí a
nedá pravdivou informaci do médií..?
Obitko kritizuje naše
sdružení, že nepodepsalo žádost o navýšení prémií a nedošlo tak ke shodě OO a
proč oni nepodepsali náš návrh na přidání tarifů či zřízení 13.platu?
Bla, bla, bla, řeči co nic neřeší…škemrá, ať vedení zváží a posoudí…
ostatní OO vcelku rozumně argumentují. Motivace, únava, čekání na přidání a
nebude-li odejdou.. Kavalír hovoří o divadle… no dejme
tomu, dá se to tak říci, že to na nás hrají. Olejár
se ptá, zda mají odbory hledat na radnici peníze, zda to není úkol generála.
Dotazy jdou na Ropid. Proč nás zahlcuje a nedbá
připomínek?
Generál hovoří, že zaměstnanci mají přeci třetinu zástupců v Dozorčí radě…
to udeřil hřebíček na hlavičku…koho(Obitko, Feigel,… podnik si jej dosadil), to jsou "naši zástupci"...
V reakci na Obitka. Navýšit represivní položku
nepovažujeme za řešení a motivaci. Co když vám řidiči nepodepíší přesčasy nad
150 hodin? Primárně hotově a navíc prachy za přesčasy… navrhuji, aby se
přesčasy platily na ruku…kdysi to tak bylo...
V rámci bodu dodávky nových tramvají 15T jsem vznesl dotaz, jaké systémové
řešení má podnik pro vyčuhující tramvaje ze vrat, pro
zimní období? Opravdu budeme v mrazech takto plýtvat teplem? Systémové řešení
podnik nemá….
Další bod je natolik důležitý, že jej uvádím v plném znění:
12.3 Úklidová externí firma ve vozovně Motol
- p. Zabloudil: chtěl by upozornit na situaci ve vozovně Motol, kde se
navyšují počty šejdrů, dále se nedá manipulovat s vlaky na dvoře a externí
firma, která by měla provádět úklid, ho provádí velmi nekvalitně a pak úklid
musí provádět zaměstnanci DP, kteří nemají tuto činnost v popisu pracovní
funkce/profese.
- p. Slanina: souhlasil. Má informaci, že úklidové práce provádějí dělníci
v dopravě.
- p. Šurovský: dotázal se, z jakého důvodu tyto
činnosti zaměstnanci DP vykonávají.
- p. Růžička: souhlasil s kolegy a uvedl, že zaměstnancům DP tuto činnost
přikazuje vedoucí zaměstnanec.
Vyjádření 220000 – jednotka Správa vozidel Tramvaje – p. Slunečko
Dozorčí rada DPP uložila odborným ředitelům, jako jeden z manažerských
cílů, snížit náklady na úklid o 7 %. Od 01. 07. 2017 došlo na základě dohody se
zástupci dodavatelské firmy ke zrušení úklidů šejdrových
vlaků na všech provozech v rámci JSVT. Doplňování písku a úklid hrubých
nečistot provádějí zaměstnanci ve funkci Dělník v dopravě. Vzhledem k velkému
počtu šejdrových vlaků (54 vozů) v provozu 226300 –
Motol (nejvíc šejdrových vlaků v porovnání mezi
jednotlivými vozovnami) a na základě rozhodnutí VJ SVT byl v tomto provozu
obnoven úklid šejdrových vlaků externí firmou s
platností od 21. 09. 2017.
Za vyřešení situace jsem poděkoval.
Dále jsem požadoval svolat jednání na téma skladové zásoby a nekvalita
zboží. Vedení odmítlo, komise se tím bude zabývat sama.
Další body...kritukou jsme podrobili
praxi odklikávání seznámení s normamy..
známou z prostředí tram. Požadoval jsem školení o normách, alespoň jednou za
čas. Závěrem jsem poděkoval za lístky na hokej, které zaměstnavatel pro lidi
zařídil. 12hodin konec jednání.