Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9
Za přísných bezpečnostních opatření (odstupy,
roušky, desinfekce), proběhlo jednání zaměstnavatele se zástupci odborových
organizací, dne 22.
10. 2020 od 9:00 hodin, ve velké zasedací
místnosti vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1. Diskuse s GŘ – úvodem proběhla rozsáhlá diskuze nad „zvacím“ dopisem Tošila,
který sám za sebe, ale psal to přitom jakoby za všechny odbory, psal na Magistrát
požadavek na možný „rozprodej- převod či finanční oddělení provozů v DPP“…
Všichni zúčastnění (management i ostatní odbory) tuto jeho „aktivitu“
odsoudili. Za celá léta, co to můžu posoudit, aktivita soudruha Tošila a
komunisty zřízené pobočky OO, kterou vede, bohužel, dlouhodobě poškozuje zájem
DPP a jeho zaměstnanců. Bohužel, najde se celá řada zřejmě i mentálně slabších
jedinců, které do své „partajodborů“ na nízký členský příspěvek nalákal a
kterými se pak zaštiťuje a v DPP působí. Aktivita soudruha Tošila má
kontraproduktivní výsledek ve vztahu snahy o získání peněz pro zaměstnance DPP.
Dotyčný nemá vychování a ruší mobilem účastníky jednání, máločemu rozumí, ale
do všeho se plete a dělá chytráka… Lidi by si měli uvědomit, koho podporují a
co tím způsobují.
2. KV – ústní informace
personální ředitel
Personální
ředitel zrekapituloval, situaci. Stále trvá na zmrazení mezd, s čímž odborová
strana nesouhlasí.
5.listopadu má proběhnout vyjednávání, místo jednání s pers. úsekem.
Management vedl jednání s Ropidem i s radnící. V této souvislosti
připomínám usnesení Odborové rady, které schválilo plán a sled protestních
akcí, pokud ke shodě ve vyjednávání nedojde a pro kterou je pokles mezd
nepřijatelný.
3. Informace - Aktuální situace Covid – 19
bezpečnostní ředitel
Bezpečnostní ředitel informoval o krizových opatřeních. Počet nakažených
přesáhl stovku, počet v karanténě taktéž a stav pořád stoupá. Předpoklad
je, že 3.listopadu bude nouzový stav prodloužen. Doporučuje nosit roušky i tam,
kde se nosit nemusí. Připomenul nově přijaté opatření vlády. Na pracovištích
dochází k slučování a záměně karantény s dovolenou… diskuze nad současným
postupem, po zjištění styku s nakaženým, na pracovišti- trasování,
hygiena, překážky….vedoucí může nechat zaměstnance na 100% mzdy doma, má-li
pochybnost, než hygiena rozhodne. Je to prý umístěné na intranetu a vedoucí to
mají vědět (informace je platná od září).. požádal jsem o rozdání nové várky
respirátorů a ochranných krémů na ruce (poslední respirátor jsme na vozech dostali v září). Prý ale nejsou
třeba, současné desinfekce již obsahují ochranné látky pro kůži. A počet
respirátorů si prý má samo středisko určit a zažádat si o ně…. Bezpečností ředitel
naopak kritizoval velmi vysoké požadavky došlé od některých středisek. Dotaz na
samostané odběrové místo pro Covid pro zaměstnance DPP. Pokud by šlo o
samoplátce, nebyl by prý problém, ale nelze garantovat zájem lidí. Diskuze nad
odběrem na pracovištích.
4. Flash Report
odborní ředitelé
informace z: Jednání
představenstva a dozorčí rady, zasedání představenstva, MARKETING A OBCHOD, Provozní
informace, Kampaň “Neskákej mi pod kola“, Kinobus 2020, Zážitková turistika, Covid-19,
Finanční sumář za 1-8/2020, Personální úsek.
5. Projednání - Aktualizace Plánu využití formy
elektronické výuky v útvarech DP v roce 2020
vedoucí odboru 500400 - Vzdělávání a rozvoj
zaměstnanců – již bylo projednáno - schváleno.
6. Dohoda o změně termínů prověrek BOZP a kontrol PO
bezpečnostní ředitel
Byly potvrzeny znova původní termíny,
dle původního harmonogramu. Prohlídky jsou nutné ze zákona a nelze je stále odsouvat.
Dopis paní Pěchočové o zastavení prohlídek byl dle bezp. ředitele chybou. Vznikl
tím ale zmatek, kdy šest kontrol (včera, dnes) neproběhlo a kterým je třeba
vyčlenit nové data.
7. Informace o aktuálním stavu - zavedení el. knížky pro OOPP
vedoucí odboru 400600 – Skladové
hospodářství
Testovací část funkcionality
aplikace el. knížky i pro OOPP již byla realizována v termínu do
15. 10. 2020. Od 1. 11. 2020 by mohla být nasazena do pilotního
provozu, kdy bude probíhat souběžný výdej v obou systémech.
8. Kontrola Zápisu č. 11 z PJ ze dne 16. 9.
2020 – proběhla kontrola posledního
zápisu a kontrola odpovědí na písemné i ústní interpelace. Máte-li zájem něco
zjistit, na něco poukázat, kontaktujte naše funkcionáře, či zašlete svůj podnět
na info@zoosdmotol.cz , OR má možnost
tyto aktivity a podněty poté zúřadovat - jednotlivec pouze může mrmlat u piva….
9. Diskuse – podány nové návrhy,
podněty a připomínky, formou interpelací na jednotlivé ředitele. Máte-li zájem
něco zjistit, na něco poukázat, kontaktujte naše funkcionáře, či zašlete svůj
podnět na info@zoosdmotol.cz , OR má
možnost tyto aktivity a podněty poté zúřadovat - jednotlivec pouze může mrmlat
u piva….
Stav výstrojních
součástek- probíhá testování nových vzorků. V listopadu dorazí pasové
bundy. Jednorázové objednávky řeší věci, kterých je momentální nedostatek.