Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9
Jednání zaměstnavatele se zástupci
odborových organizací, dne 23. 4. 2020 od 9:00 hodin ve velké zasedací místnosti
vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1. Aktuální informace o koronaviru Covid-19
·
JEDNÁNÍ VEDENÍ
DPP O VIRU JSOU NYNÍ OB DEN.
·
Roušky i další
ochrana bude pokračovat i po skončení nouzového stavu, min.celé léto.
Ochranných prostředků je dostatek. Diskuze na téma dostatku respirátorů,
distribuce a objemu prostředků.
·
Dotaz na možnost
nákupu kvalitních respirátorů koupených DPP zaměstnanci od DPP- vedení se nad
tím zamyslí.
·
Počítá se
s dalším výdejem respirátorů v DPP.
·
Jaký bude provoz
MHD? Možná až do září prázdninový provoz (dopr. ředitel). jen autobusy trochu
posílí (jako leden).
·
Propad tržeb –
k 20.dubnu – částečně pokryté z balíku pro dopravce. Za březen
výpadky cca 90mil na jízdném. Za duben to bude cca dvojnásobné.
·
Do 3 měsíců je
nutné zajistit si propadlé řidičáky (Magistrát již otevřel). Lékařské prohlídky
také do tří měsíců..
·
Platba jízdenek
v hotovosti u řidičů již začala, je ale v malé míře. Dotaz na prodej
jízdenek v autobusech z automatu. Plán do konce roku.
·
I po ukončení
nouzového stavu zůstane zachováno uzavření 1. dveří (u řidiče).
·
Od 27.4. DO 10.5.
BUDOU REVIZOŘI (NEJPRVE) UPOZORŇOVAT CESTUJÍCÍ, ŽE JE TŘEBA PLATIT JÍZDENKY….
2. Projednání návrhu Dohody o výši náhrady mzdy
v době částečné nezaměstnanosti.
·
Po ukončení
nouzového stavu zanikne HOME OFFICE pro TH. Je ale možné, omezit jejich
počet.
·
U řidičů (TRAM
+BUS) se to - náhrada COVID 19- netýká (a obdrží 100% mzdy při překážce).
·
Bude na
jednotlivých vedoucích, kterých profesí se to bude týkat. Požadavek na přesnou
specifikací profesí.
·
Chybí prý 355 busáků
a 130 tramvajáků.
·
Je možné, že
některé profese budou dělat jen 2-3dny v týdny a zbytek budou doma za 70%.
Půjde též o možnou dohodu vedoucího a zaměstnance. Podnik tím uspoří mzdové
prostředky.
·
Předpoklad
platnosti od 1.5.2020 na omezenou dobu.
·
Diskuze nad tím,
kterých profesí se to může týkat… vedoucí navrhne řediteli úseku, schvaluje
pers. ředitel.
·
Diskuze na
zneužívání Home office- lidem prý nebrali tlf, nebyli k zastižení….
Odpověď- obrátit se na nadřízeného. Pak bude řešeno.
·
Doporučení, aby
ti, kteří mají malé děti, šli na ošetřovačky- nyní je to zvláště finančně
výhodné.
·
Padli obavy
z možných propouštění pro nepotřebnost po skončení krize…. (když teď
nejsou třeba..).
·
Probíhá tvorba
smlouvy o částečné nezaměstnanosti….velmi zdlouhavá diskuze… příští týden to OO
podepíšou (s návrhem jsem seznámil funkcionáře OR- mají to v e-mailu - máte-li
zájem, konzultujte obsah s nimi)
FAKT a můj postřeh z provozů :
Někteří zaměstnanci jsou
neukáznění, nezodpovědní, nadřízení k tomu lhostejní a nedůslední. Nezbývá, než
aby se každý chránil sám, dle možností, které má.