Z jednání zaměstnavatele se zástupci odborových organizací,
dne 19. 12. 2019 od 9:00 hodin Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program
jednání:
·
Diskuse s GŘ
– nový ekonomicý ředitel je Ing. Augustýn.. také Slovák… pracoval v Cargo Slovakia.
Vznesl
jsem námitku, proč lidem nedali nějaké peníze na vánoce… prý bude vyplaceno 20mil
mimořádných odměn v lednu. Čekali až poplatí jiné
položky (mimo jiné pokutu za černou skládku v Modřanech). Zaměstnanci jsou
prostě až na konci řady… je to velmi smutné. Tento postup jsem kritizoval, jako
nesystémový a špatný k udržení si současných zaměstnanců. Znám min. dva
lidi, kteří v reakci na nedání prémií odcházejí z DPP….
·
Flash Report – informace z oblasti dopravy
(např. výluky), z jednání představenstva, z oblasti hospodaření
podniku a evidence přesčasů, vývoj mezd a další ukazatele. Též personální
informace, nábor, odchody, fluktuace….
·
Problematika výstrojních
součástí – rozsáhlá diskuze na téma chybějící součástky a drahý nákup od nových
dodavatelů, když se nabízejí lacinější (prý až 500 milionů rozdíl).
·
Informace o
výsledku poptávkového řízení pro výběr poskytovatele rehabilitačních pobytů pro
zaměstnance DP – představená prezentace – ukončené výběrové řízení.
Lázně jsou nasmlouvané (Třeboň) a po skupinách 12 zaměstnanců začne, dle
směrnice, postupné vybírání zaměstnanců. Vybírat je budou vedoucí.
·
Informace o
průběžném čerpání sociálních nákladů za období 1. – 11. 2019 – předložený materiál sociálních
a z KS nutných nákladů (za přesčasy stravenky, soc.podpora, příspěvky na dětské tábory atp.).
·
Zavedení
integrovaného systému řízení rizik v DPP, klasifikace rizik a metody
hodnocení – informace, z mého pohledu nezajímavá- o druzích rizik a možnostech
jejich vyhledávání…
1. Kontrola Zápisu č. 10 z PJ ze dne 21. 11.
2019 – mimo jiné diskuze nad lživými informacemi v médiích. Špatná
formulace, mimo realitu, špatné údaje, neinformovanost zaměstnanců… další různé body na
téma provoz, kvalita, finance a jiné… příklad mé interpelace:
-
p. Zabloudil:
dotázal se na výhodnost platebních terminálů na jízdenky v tramvajových
vozech. Domnívá se, že terminály by měly být nejen uprostřed vozu.
Vyjádření 226000 – provozovna Správa dep – p. Kaprálek
Systém počtu umístění
validátorů pro bezkontaktní platbu v jednotlivých typech vozů vycházel
jednak z výsledků pilotního projektu na linkách 18 a 22 v letech 2016
– 2018 a jednak z požadavků společnosti ROPID, která ukládá přímo
dopravci, kolik validátorů a kolik označovačů na kterém typu vozu, bude. Tento
stav byl zároveň schválen P-DPP. Je pochopitelné, že bezkontaktní validátory
jsou pro část cestujících přínosem, na druhou stranu část cestujících má
předplatné a jiná část cestujících používá papírovou jízdenku. V každém
typu TRAM vozu se nyní nachází jeden validátor, vyjma TRAM vozu 14T, který je pětičlánkový a jsou zde validátory dva. Lze však
očekávat, že trend bezkontaktních plateb má stoupající tendenci a DPP počet
validátorů v TRAM vozech přehodnotí.
Tabulka „Prodej jízdenek rok
2019 SMS (SEJF), Mobilní aplikace a ostatní jízdenky (papír) v ks“ byla
součástí Příloh pod čarou v Zápise č. 9 z PJ ze dne 24. 10. 2019.
jiný příklad:
-
p. Zabloudil: dle
jeho informací bylo schváleno stavební povolení pro výstavbu trasy metra D, a
tak se dotázal, zda je s MHMP domluvena míra financování. Obává se,
aby financování výstavby trasy metra D negativně neovlivnilo investici do
výstavby nových tramvajových tratí.
-
p. Witowski:
podotkl, že stavební povolení pro výstavbu trasy metra D nebylo schváleno. Momentálně
jsou připravovány potřebné podklady, které by měly být během prosince podány.
Předpokládá, že stavební řízení bude probíhat v první polovině roku 2020,
a tak by stavební povolení mohlo být vydáno zhruba v červnu či červenci
roku následujícího.
-
p. Zabloudil:
poděkoval a opakovaně se dotázal, zda výstavba trasy metra D bude mít vliv na
výstavbu nových tramvajových tratí.
-
p. Witowski:
nikoliv, jedná se o samostatnou investiční akci, na kterou již bylo schváleno
1,5 mld. Kč na geologický průzkum.
-
p. Zabloudil:
dotázal se, z jakých prostředků bude financována výstavba trasy metra D.
-
p. Witowski:
prostředky budou požadovány opět od MHMP, zatím není znám ani zhotovitel, tím
pádem ani nemůže být po MHMP požadována konkrétní částka.
Další příklady projednávaných
témat – již jen stručně…:
Projednávání rozpočtu HMP
Mimořádná odměna pro zaměstnance 220000
– jednotka Správa vozidel Tramvaje v Hloubětíně
Možnost získání řidičského oprávnění na skupinu
D pro TH zaměstnance a dělníky
Dodržování nepřetržitého odpočinku mezi
dvěma směnami
Vyjádření GŘ v deníku Blesk ze dne
15. 12. 2019
Problematika stejnokrojového vybavování
zaměstnanců
Asistenti v přepravě
Informace zveřejňované na webu mhd86.cz
Prezentace hodnocení rizik a jejich
vyhodnocování v DP
Jednání představenstva a dozorčí rady
Provozní informace
Finanční sumář
Tabulka „Meziroční porovnání provozních
nákladů a výnosů za 1–9/2019 a 2019“
Personální úsek – tabulka „Počty
zaměstnanců 2019“
Problematika autobusové dopravy,
jednotlivých garáží a řidičů autobusů
Informace – Průzkum veřejného mínění
Stížnosti od cestující veřejnosti
Kampaň „Neskákej mi pod kola!“
Nedodržování Smluvních přepravních
podmínek
Projednání – Plán předpokládaných
přijímaných opatření na zlepšení pracovního prostředí dle bodu 6.20 Kolektivní
smlouvy pro rok 2020
Kontrola Zápisu č. 9 z PJ ze
dne 24. 10. 2019
Zahájení kolektivního vyjednávání o KS
na období 2021 a roky následující
Kolektivní výkonnostní odměny
Aktualita č. 156 ze dne 23. 10. 2019 „Podzimní
a zimní změny v Pražské integrované dopravě“
Mycí hala v Hloubětíně
Koncepce využití alternativních paliv v
podmínkách DPP
Informace útvaru 900700
900750 - odd. Obchod Provozní informace
Personální úsek – fluktuace zaměstnanců
Projednávání – Navýšení objemu
přesčasové práce na rok 2019
Migrace a design vstupních karet
Vyšší četnost mimořádných událostí
Dlouhá reakční doba Městské policie
Přeřazení výstrojní obuvi do OOPP
Nefunkční kamerový systém v autobusech
Vyšší cena nákladové sazby práce
v garážích DP
Souběh funkcí
Novelizace směrnice 79-2011 „Poskytování
osobních ochranných pracovních prostředků“
Zavedení elektronické Knihy úrazů
Snížení gramáže dodávaných montérek
Měření a vyhodnocení mikroklimatických
podmínek řidičů
Informace z MHMP k Dodatku č.
4 ke KS
Akce „Nalaďte se v metru“
Výměna zpětných zrcátek na 35 vlacích
metra typu 81-71M
Instalace kamer na čelních sklech u vozů
povrchové dopravy
GDPR – Služební hlášení
GDPR – Denní hlášení
Služební hlášení podle O 7
Problematika výstrojních součástí
Možné vydání Přílohy č. 3 řádu 1-2010 „Řád
organizační“
Výstrojní součásti – prodloužení termínu
veřejné zakázky
Projednávání zavedení poskytování
příspěvku na stravování prostřednictvím elektronické stravenky
Vyjadřování „tiskového mluvčího“
Novelizace směrnice 6-2013 „Zásady
přidělování a používání stejnokrojů“
Vývoj pracovní úrazovosti za rok 2018
Výstrojní součást – pánské kalhoty
Instalace obrazovek – dopad do provozu
metra
Akceptace dokladu hrazeného platební
kartou při nákupu přes e-shop
Polep „Spolehlivý řidič jezdí včas“
Instalace GPS navigace do firemních
automobilů
Zatékání do kanceláří v budově A
na Depu Zličín
Hanlivé hodnocení zaměstnanců DP na
internetových portálech
Outsourcing nejen zastávek autobusů
Řešení stížnosti na řidičku tramvaje
Personální prostoje
Úhrada provozu v době plánované
manifestace
Instalace gumových pásů v metru
určených pro vozíčkáře
Oprava okna
Využití příjmů z marketingových
akcí
Řešení problémů s přepravou
bezdomovců
Definice směn – zasílání
v dostatečném předstihu
Měřenky na
výstrojní součásti
Noví zaměstnanci a nářadí potřebné
k výkonu jejich práce
Informace k zavedení elektronických
volnočasových poukázek
Rehabilitační pobyty
Plánování dovolené pro rok 2020 na
131600 – garáž Hostivař
Nabídka PM na pozice „Traťový dělník“ a
„Provozní zámečník“ – provoz Traťové hospodářství – Trať B
Rozpis směn – Manipulační pracoviště
(písm. F) (dočkal jsem se vyčíslení nákladů …více jak 700 litrů… !
Výstrojní součást – pánské krátké
kalhoty
Výstrojní součást – pánské krátké
kalhoty
Nastavení procesů při mimořádné události
Úklid vozidel průvodčími
v historickém vozidle
Výběrové řízení – řidič autobusů
Výměna řidičského průkazu na MHMP
Nevydané výstrojní součásti ve
výstrojním skladu
Zlepšení jednání nadřízených zaměstnanců
k podřízeným zaměstnancům
Vyšší věk řidičů autobusů
KS 2021 a roky následující
·
Diskuse – další vznesené
dotazy k vyřízení nápravy a ke zjištění finanční a jiné náročnosti,
podněty a kritika.
I vy máte možnost vstoupit do diskuze s vedením
společností, kde působíme. Zasílejte nám podněty na e-mail info@zoosdmotol.cz
Naši
členové jsou pravidelně, vždy v pátek, informováni hromadnou SMS s informacemi
o týdenním dění v jednáních a s případnou nabídkou akcí a aktivit.
Jste-li našimi členy, zažádejte si o zařazení do SMSinfo zdarma.
Naším členem může být být
každý. Působíme celorepublikově!
Přiložené materiály:
·
Flash
Report PJ 19. 12. 2019
·
Informace
- Rehabilitační pobyty pro zaměstnance DP (002)
·
Materiály
k informaci - soc. náklady
·
ISŘR_Prezentace
odbory 19_12_2019
·
Zápis č.
10 z PJ ze dne 21. 11. 2019_final