Jednání zaměstnavatele se zástupci
odborových organizací,
dne 22. 7. 2021 od 9:00 hodin
ve velké zasedací místnosti vnitrobloku Sokolovská 42/217,
Praha 9.
Program jednání:
1. Diskuse s GŘ – dotazy na metro D- na stavení
povolení. Bylo napadnuto. Omezí se stavební zábor. Je třeba předělat projekt. Je
podepsaná smlouva se zhotovitelem.
Vozovna Hloubětín
– stavba pokračuje.
2. Projednání – Personálně procesní analýza
personální
ředitel - PŘIŠLI ZÁSTUPCI Deloitt. Očekávání úspor jde
na zakázku politiků z radnice. Odborný dokument ukazuje nereálnost vyšších
úspor v DPP.
p. Valšek-
vedoucí týmu Deloitt- sdělil, že s vedoucími probral hypotézy ke zvýšení
efektivity. Bez vedoucích by materiál prý nešel sestavit. Opatření jsou
navrženy tak, aby neměnili interní předpisy, zvláště bezpečnostní. Průběžně odpovídal
na různé dotazy.
Návrhy
počítají s redukcí hodin, míst a změnou produktivity u metra, tram, bus i
u údržby a předprodeje jízdenek. Neřeší nijak počty úředníků se smluvními
mzdami. Dalo by se říci, zpráva chytá drobky. Je samozřejmě otázkou, zda je
vůbec zájem (politiků) řešit lukrativní místa se smluvní mzdou, které za
poslední roky v DPP rostli jak houby po dešti. Odbory o smluvních mzdách
ze zákona nevyjednávají. Odpovědnost jde za vedením.
Mé připomínky.
K bodu I.5-strana
12 – snížení počtu dozorčích metra – naráží podle mne- na schopnost zajištění bezpečnosti
při konfliktní situaci. Je otázka, zda budou osoby nahrazeny technikou, nebo Policejním
dozorem? Jeden dozorčí na stanici nic neřeší… (WC, jiná činnost atp).
K bodu
I.7 –strana 13- snížení počtu zálohových hodin u řidičů…nejsou
bezúčelné.. = nepojede dlouho linka (dlouhá prodleva, přeplněné refýže). Snížení
standart kvality.
K bodu
II.3 Zvýšení efektivity práce u D? Strana 19-
Tlak na ně povede k vyšší chybovosti a stresu a může vést k odchodu D
z DPP. Na trhu práce tito lidé chybí. –
Obecně –
navrhované zvýšení šejdrů (plán na úsporu míst a času) povede k nárůstu příplatků i nechuti na
takovou práci…
kritice odborů byl podroben i záměr omezit počet prodejních míst jízdenek.
Podnik argumentuje digitalizací a přechodem prodeje na jinou formu.
3. Projednání nesouhlasného stanoviska s vypořádáním
připomínek ke SM 2010-001 „Organizační a řídicí normy“
vedoucí
odd. 900220 – Organizační a řídicí normy
Vedoucí
Karel Janů přednesl informaci o vypořádání připomínek. Představenstvo omezilo
počet kol připomínkování a zkrátilo termíny.
4. Informace – Aktuální situace Covid-19
bezpečnostní
ředitel
bez připomínek
5. Flash Report
odborní
ředitelé
bez připomínek, projednán i nový
turnus na lanové dráze na Petřín
6. Prezentace k projektu Metro 2040
vedoucí
odboru 900500 – Projektová kancelář
přesunuto na srpen
7. Projednání – Příkaz 2021-008-01 „Povinnosti
zaměstnanců při návratu ze zahraničí“
personální ředitel
Podána informace. Nařízení vlády ukládá zaměstnavateli povinnosti ohledně
zaměstnanců, jež se vrátili z ciziny z dovolené.
Dpp připravil formulář a ochranná opatření vyžaduje.
8. Projednání – Dohoda o srážkách ze mzdy (elektronická
forma poukázek na stravování)
vedoucí odboru 500200 – Personální a PaM
Podána
informace. Zaměstnanci, kteří chttěli stravenky posílat na stravenkovou kartu
musí formulář o srážkách ze mzdy podepsat.
Do
budoucna to budou muset podepsat všichni i ti, kteří pobírají papírové (za
měsíc říjen).
9. Informace – Souhrnná zpráva o stavu rizik po revizi a
aktualizace Registru rizik k datu 30. 4. 2021, zhodnocení vývoje
rizik za rok 2020-2021
bezpečnostní
ředitel
přesunuto na srpen
10. Informace – Plnění Plánu předpokládaných přijímaných
opatření na zlepšení pracovního prostředí dle bodu 6.20 Kolektivní smlouvy pro
rok 2020
personální ředitel
Pan Zatloukal předložil plán a vyhodnocení
opatření. Ze 69 položek jich je 67 hotovo. Například vybavení oddychových míst
klimatizací.
11. Kontrola Zápisu č. 6 z PJ ze dne 17. 6. 2021
personální
ředitel
Zkontrolován zápas z minulého jednání. Různé podněty byly vyřízeny
či na ně reagováno. Z mé strany šlo o například:
- p.
Zabloudil: dotázal se na zvýšení rychlosti u tramvají na 65 km/h. Moderní
tramvaje mohou jet rychlostí max. 60 km/h, neboť mají elektronickou zarážku.
Dotázal se, zda u nových tramvají 15T bude posunuta elektronická zarážka.
- p.
Šurovský: elektronická zarážka posunuta nebude, musely by se absolvovat extra
zkoušky, které jsou nákladné. Aktuálně se jedná o zvýšení rychlosti
na 70 km/h u tramvají 14T na trati Modřany – Braník.
- p.
Zabloudil: uvedl, že tramvaje mají jak modrou, tak červenou provozní zarážku.
Kdyby se modrá zarážka nahradila červenou, je tam tolerance
do 65 km/h.
- p.
Šurovský: uvedl, že tímto způsobem není možné postupovat.
-
p. Zabloudil: dotázal se, v jaké výši je
dluh DP za tramvaje.
-
p. Augustín: uvedl, že na konci června budou
uhrazeny tři faktury společnosti Škoda Transportation, a. s. v celkové
výši 470 mil. Kč. Faktury jsou hrazeny DP.
V prosinci bude uhrazena
splátka směnečného programu ve výši 800 mil. Kč. Po uhrazení této splátky
bude ještě nutné zaplatit tři splátky ve stejné výši, tj. 2,4 mld. Kč
jako jistina bez úroků.
-
p. Zabloudil: dotázal se, za kolik kusů tramvají
DP dluží.
-
p. Augustín: uvedl, že se jedná o úvěr.
-
p. Šurovský: uvedl, že několik tramvají, které
byly dodány v první polovině roku 2017, se nyní doplácí. Dále uvedl, že
tramvaje jsou již zaplacené, ale byly hrazené z úvěru, který se ještě
splácí.
-
p. Augustín: uvedl, že management přistoupí
k úpravě podnikatelského plánu tak, jako tomu bylo v loňském roce,
kdy došlo k úspoře 206 mil. Kč. Rozhodujícím faktorem je objednávka
výkonů. Kritickým bodem bude doplatek za jízdné ze strany akcionáře.
Dále uvedl, že se jedná o otázku
na úrovni dozorčí rady, kde je předsedou radní pro dopravu a také je jejím
členem radní pro finance.
-
p. Zabloudil: dotázal se, zda je zajištěno, aby
restaurace ve Střešovicích byla dostupná také pro poslední střídání na
odpolední.
-
p. Hloch: odpověděl, že otevírací doba
restaurace bude od 9.00 hod. do 22.00 hod.
-
p. Zabloudil: uvedl, že nerozumí strategii DP,
kdy na tramvajích ušetřil devět zaměstnanců v rámci ukončení DPČ a DPP.
Při návratu do normálního provozu budou zaměstnanci znovu potřeba a opět budou
muset projít kurzem, který stojí stovky tisíc korun.
-
p. Špička: uvedl, že se nejednalo o záměr.
Chcete-li i vy odpovědět na vaše dotazy, napište mi svůj podnět na zabloudil@zoosdmotol.cz , podle
charakteru jej zpracuji a předložím na interpelaci.
12. Aktualizace tabulky „Evidence dlouhodobých bodů“
personální
ředitel
přesunuto na srpen
13. Diskuse- různé
podněty - interpelace
Připomínky na úklid kabin řidičů u TRAM a metra.
Proč podnik nakupuje koordinátory BOZP, když si je může sám vyškolit ?
Proč nemohou řidiči s turnusem odpolední jezdit SO a NE
Překážky P7 a P12 (Covid) pro vykazování prac. doby. Jaký je rozdíl. Pro
zaměstnance není dopad žádný.
Proč u historických vozů nejsou přebírány jízdenky a hotovost výpravčím?
Proč nejsou vydávány ochr. vesty, když jsou součástí výstrojního
vybavení?
Proč dispečeři mají fotit boty při nehodách tram? Důvod?
Sklad- zoufalství… navrhuji vše posílat na pracoviště.
Chcete-li i vy odpovědět na vaše dotazy, napište mi svůj podnět na zabloudil@zoosdmotol.cz , podle
charakteru jej zpracuji a předložím na interpelaci.
Přiložené materiály:
·
Důvodová
zpráva – PPA; usnP 11_2021_5 vč. přílohy PPA; DPP_PPAII_ShrnutiZaveruProjektu
·
Nevypořádané
připomínky k návrhu SM 2010-001-14_v2
·
Flash
Report PJ
·
2021-
informace OO_Metro 2040
·
Důvodová
zpráva – příkaz návrat ze zahraničí; PŘ 2021-008-01; Příloha č. 1 – vzor
Prohlášení o zahraničním pobytu
·
Zajištění
procesu srážek ze mzdy_DZ; Dohoda o srážkách ze mzdy_vzor
·
Stav
rizik po revizi k datu 30.4.2021, zhodnocení vývoje rizik 2020 – 21,
související metodologie, SW nástroj pro SŘR
·
Plán
opatření dle 6.20 KS – k 30.6.2021
·
Zápis č. 6
z PJ ze dne 17. 6. 2021_final
·
Evidence
dl. bodů z jednání s OO_final
·