Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9
Jednání
zaměstnavatele se zástupci odborových organizací, dne 18. 2. 2021 od 8:00 hodin ve velké zasedací místnosti
vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1. Podání informace o zamýšlených organizačních
opatřeních a k návrhu nových verzí
SM 2010-012 a 2011-040 představeny záměry na různé změny, Informaci
podal - personální ředitel a vedoucí
oddělení.
2. Diskuse s GŘ - zastavuje se ozonizace
vozů a hledá se jiná forma desinfekce. Gř poděkoval
za zvýšené nasazení lidí při mrazivém počasí.
3. Informace – Aktuální situace Covid-19
Informaci
podal -bezpečnostní ředitel
Požádal jsem
o desinfekci vozovny Žižkov, kde dochází k řadě nákaz. Informoval jsem o
tom, že Ukrajinci zásadně nenosí ochranu obličeje (úklidy, dosyp písku… není možné že k přenosu nákazy dochází zde?). Home office
bude pokračovat i když nouzový stav nebude. Vyhlašuje
ho představenstvo.
4. Flash Report
Informaci podali
- odborní ředitelé, Dopravní ředitel podal zprávu o
přípravě výluk.
5. Projednání – Návrh objemu přesčasové práce na rok 2021
– návrh je přibližně ve stejných hodnotách roku 2020.
Informaci podali - odborní ředitelé
6. Informace – Připravované novostavby na tramvajové síti
Informaci podal - technický
ředitel – Povrch
Barrandov-
Holyně se vyhodnocuje a letos stavba začne. Modřany – Libuš již má stavební
povolení. Má tam být smyčka pro všechny typy TRAM. Měla by se začít stavět
smyčka na Zahradním městě. Plánují se i tratě kolem Hl.nádraží a z Malovanky
ke kolejím VŠ na Strahově. Nová hala v Hloubětíně se začne stavět ještě
letos. Dotazuji se na plán spojení Bílé hory se Sídlištěm Řepy. Zatím prý není
na pořadu dne. Smíchovské terminály… změní pak nájezd tram trať- narovná se
současná trať již ze stanice.
7. Projednání – Plán čerpání sociálních nákladů
Informaci podal - vedoucí odboru 500300 – Benefitů a péče o
zaměstnance. Předložil tabulku čerpání a zdůvodnil zůstatek. Každý zaměstnanec
na jaře obdrží jednorázově flexi v hodnotě 500 Kč. Částka je rozpočtený
zůstatek děleno počet zaměstnanců.
8. Projednání – Plán čerpání nedaňových sociálních
nákladů za rok 2020
Informaci podal - vedoucí odboru 500300 – Benefitů a péče o
zaměstnance – viz bod 7.
9. Informace – Změna dodavatele poukázek na stravování a
zavedení elektronických poukázek na stravování
Informaci
podal - vedoucí odboru 500300 – Benefitů
a péče o zaměstnance. Dojde ke změně poskytovatele, každý si může požádat o
elektronickou kartu stravenek- nejdříve to bude od července. Je nutné vypsat
formulář. Od příštího roku může být duální karta stravenek i flexipassů.
Upozornil jsem na to, že lidi chtějí raději FINANČNÍ PAUŠÁL. Připadá mi ale, že
podnik o tento způsob benefitu asi nemá zájem…. (že prý to není povinnost). Připadá
mi, že podnik raději bude všem „vnucovat“ stravenkovou
kartu… i někteří „taky odboráři“ pro to horují… o stravenkovém
paušálu v hotovosti si v DPP tak asi můžeme nechat zdát.
10. Projednání – Čerpání dovolené z roku 2020 - Kontrolou
zůstatků dovolené u jednotlivých zaměstnanců ke dni 31.12.2020
byl však u mnoha zaměstnanců zjištěn zůstatek dovolené přesahující 5 dnů. Personální
úsek navrhuje uložit vedoucím útvarů DP, aby určili svým podřízeným zaměstnancům
vyčerpání veškerých zůstatků dovolené z roku 2020 nejpozději do 31.3.2021.
Při nařizování čerpání dovolené zaměstnavatelem je třeba dodržet zákonnou
úpravu § 217 ZP, zejména že dobu čerpání dovolené je zaměstnavatel povinen písemně
oznámit zaměstnanci alespoň 14 dnů předem, pokud se nedohodne se
zaměstnancem na době kratší.
Informaci
podal - personální ředitel – stěžoval si
na nerespektování pokynů představenstva vedoucími na provozech…
11. Kontrola Zápisu č. 1 z PJ ze dne 21. 1. 2021
Informaci
podal - personální ředitel – kontrola písemných
odpovědí na interpelace.
Namátkou
uvádím např.:
-p.
Zabloudil: dotázal se, zda DP bude zdražovat jízdné a čeho se zdražení bude
týkat, jestli předplatných kupónů nebo jednotlivých jízdenek.
p.
Špička: reagoval, že o zdražování jízdného MHD nemá žádné informace.
-
p. Zabloudil: dotázal se, z jakého důvodu došlo k odstranění stojanů
na dezinfekci z vestibulů metra. Jako příklad uvedl stanice metra
Vysočanská a Anděl.
-
p. Frajt: uvedl, že dávkovače na dezinfekci
jsou účinné od jara loňského roku, umístění dávkovačů bylo vyhodnoceno na
základě spotřeby dezinfekce. Pokud dávkovač nefungoval nebo byl poškozený,
došlo k jeho výměně, ale žádný pokyn k odstranění dávkovačů nebyl
dán.
Vyjádření 800200 – odbor Technická koordinace Metro – p. Ungrman
Vzhledem k tomu, že byly ve všech vestibulech metra již
nainstalovány hygienicky bezpečnější bezdotykové stojany na dezinfekci, bylo po
dohodě s JPM a BÚ přistoupeno k tomu, že nainstalované mechanické
dávkovače, jejichž použití bylo méně hygienické a navíc vykazovaly značnou
poruchovost, ať už vlivem používání nebo vlivem vandalismu (protékání,
zasekávání atd.) budou zaměstnanci provozu obnovovány pouze do doby, než se
spotřebují jejich nakoupené zásoby. V současné době jsou již zásoby
spotřebovány a dávkovače jsou v případě poruchy postupně demontovány bez
náhrady.
-
p. Zabloudil: požádal, zda by nebylo možné něco provést na pracovištích,
kde je nákaza zvýšená. Obdržel dotaz od zaměstnanců z vozovny Žižkov: „Máme ve vozovně
6 pozitivních na nemoc Covid-19 a DP neposlal nikoho do karantény ani na testy.
Co máme dělat, lidé se bojí nákazy.“ Dotázal se, zda by v místech,
kde je zvýšená míra nákazy, vedoucí zaměstnanec mohl zaměstnance poslat na
testy.
-
p. Špička: uvedl, že Představenstvo DP vydalo pokyn a personální ředitel
schválil Informaci, jak vedoucí zaměstnanci mají postupovat.
-
p. Frajt: uvedl, že není možné, aby na
pracovišti zůstal některý ze zaměstnanců pozitivní Covid-19. Trasují se všichni
zaměstnanci a výsledek trasování je předáván také k posouzení hygienické
stanici. Pokud se zaměstnanci sami rozhodnou, mohou se jít nechat testovat za
úhradu ze zdravotního pojištění.
-
p. Zabloudil:
uvedl, že na základě rozhodnutí hl. m. Prahy Ropid snížil
plán dopravních výkonů. Nechápe tedy, proč by mělo být vykazováno 91 %, když
byl plán snížen.
-
p. Urbánek:
uvedl, že se vždy vychází ze základny, v současné době dle původního
plánu, který byl dán od 1. 1. 2020.
-
p. Zabloudil:
uvedl, že hodnoty jsou pak nereálné a nevypovídající. Není možné najet 100 %,
když byly sníženy výkony.
-
p. Zabloudil:
uvedl, že fluktuaci se nedaří zastavit. Dotázal se, zda se někdo zabývá tím,
proč tomu tak je.
-
p. Špička: uvedl,
že je řešeno. Větší počet zaměstnanců odešel také do starobního důchodu.
-
p. Zabloudil:
uvedl, že 6 % je relativně hodně.
Pokud i vy máte něco k projednání či
potřebujete zjistit informaci od ředitelů, zašlete nám e-mail na info@zoosdmotol.cz , jménem Odborové rady
ji na nejbližším jednání předložíme.
12. Diskuse - byly
podány různé podněty v rámci interpelací či pro písemné odpovědi.
Přiložené materiály:
·
(materiály zaslány odd. 500210 dne 10. 2. 2021)
·
Flash
Report PJ 18. 2. 2021
·
Návrh
objemu přesčasové práce na rok 2021
·
Novostavby-TT-informace-pro-OO-20210209
·
Materiály
k projednání – čerpání soc.náklady
·
Materiály
k projednání – ned. soc.náklady
·
Materiály
k informaci – poukázky na stravování
·
Usnesení
P- čerpání dovolené; Důvodová zpráva – čerpání dovolené 2020; Nevyčerpaná
dovolená – všichni
·
Zápis č.
1 z PJ ze dne 21. 1. 2021_final