Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9
jednání zaměstnavatele se zástupci odborových organizací, dne 16. 9. 2020 od 9:00 hodin ve velké zasedací místnosti vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1. Diskuse s GŘ – Gř nebyl přítomen.
Jiní ředitelé –
pers. audit nebude, probíhá však jakási analýza počtu míst, potřeb financí a
exponovanosti míst (produktivity). Management se pak bude tím zabývat. Diskuze např.
o nutných bezp. přestávkách.
Diskuze o navýšení jízdného MHD – zřejmě v dubnu
2021.
2. Informace - Aktuální situace Covid – 19
bezpečnostní ředitel – info podal zástupce
bezp.ředitele. Žádal, abychom nepodléhali panice… technicky je vše ošetřeno
jako na jaře. Sklad krizových zásob je v případě potřeby k dispozici.
Ti vedoucí, kteří si pozdě objednali zboží, si mohou zboží z kriz. skladu
vyzvednout. Diskuze o karanténě zaměstnanců a jak postupovat při lživých
prohlášeních (kdo měl roušku s nakaženým tak už nemusí…)? Prý osobní
zodpovědnost….. Co se zaměstnanci,
kterým bylo hygienou nahlášeno, že jsou nakažení? Žádost o telefonní číslo 24hod denně, kam
může zaměstnanec zavolat a poradit se, co má dělat… zaměstnavatel zavedení
tohoto místa odmítl. Žádost o pravidelné
a automatické hlášení o nutnosti nosit roušku u TRAM (u BUS to již jde).
3. Projednání – Příkaz k výkonu práce mimo
pracoviště zaměstnavatele
personální ředitel – jde o přímou souvislost s Kovidem.
Příkaz byl představenstvem vydán a odbory seznámeny ex-post. Jde o přímo
vyjmenované profese a omezený počet lidí. Pracují za vymezených podmínek z domova,
ale při karanténě kolegů jsou povoláni zpět na pracoviště. Útvary, které nejsou
uvedeny, mohou žádat o home-office jen při nakažení zaměstnanců.
4. Flash Report
odborní ředitelé- info:
Jednání představenstva a dozorčí rady. Provozní
informace. Finanční sumář za 1-7/2020. Personální úsek (Počty zaměstnanců 2020.
Fluktuace zaměstnanců v jednotlivých kategoriích
za rok 2020. Program Kariérové poradenství pro SŠ a VŠ. Přehled probíhajících a
vyhlášených výběrových řízení. Přehled odpracovaných hodin, čerpání mzdových
nákladů (bez OON) a průměrná mzda v DP, a.s. - r. 2020.
5. Projednání - Návrh navýšení objemu přesčasové práce
v roce 2020
odborní ředitelé. Zvýšení hodin u
JSVT a PÚ.
6. Informace – Nové zaměstnanecké karty
technický
ředitel – Metro. Citlivost nové karty při přiložení ke čtečce je dána normou a
technickými parametry výrobce, zajištění správného přečtení karty je zaručeno
při přiblížení karty ke čtečce na vzdálenost 2 až 4 cm, zatímco stará karta
měla citlivost vyšší, postačovalo ji přiblížit ke čtečce na vzdálenost cca 10
cm. jestliže nepřikládáme ke čtečce pouze samotnou kartu, ale např. celou
peněženku, ve které jsou i další karty stejného/obdobného typu (bankovní karty,
Lítačka atd.), v takovém případě může dojít k rušení a zaměstnanecká
karta nemusí být správně přečtena; jestliže jsou v blízkosti přikládané
karty kovové předměty, např. drobné mince, kovový zip atd., opět může dojít
k rušení a nesprávnému přečtení karty, toto se ale stávalo i u starých
karet. Problémem při čtení naopak není, jestliže je nová karta uložena
v plastovém pouzdře (pro zlepšení mechanických vlastností), nebo uložena
např. v kapse rukávu atd., protože magneticky nevodivé materiály
nezpůsobují žádný problém při čtení karty, jestliže je dodržena požadovaná
vzdálenost karty od čtečky. Jako problém oproti staré kartě se jeví i
skutečnost, že nová karta má odlišné mechanické vlastnosti oproti kartě staré,
je tenká stejně/obdobně jako karty bankovní, či karta Lítačka, a může tak dojít
k jejímu mechanickému poškození. Doporučujeme mít kartu uloženou ve
standardním umělohmotném obalu, který kartu mechanicky ochrání, a současně
nezpůsobuje žádný problém pro správné čtení karty na čtečce. Telefonický
kontakt pro případ, kdy bude mít zaměstnanec problém s novou kartou,
například s jejím správným přečtením na čtečce atd. V takovém případě
se může zaměstnanec obrátit na dispečink jednotky Sdělovací a zabezpečovací, telefonní
linka 100. DPP nakoupí plastové obaly a nově vydávané karty do nich vloží.
V diskuzi většina
odborů (my samozřejmě také) kritizuje nefunkčnost karet a uvádí příklady míst,
kde je problém s otevřením dveří a musí se přiložení opakovat…. Podle OR
jde o zfušovanou práci při zakázce na nové karty ( a zase vyhozené peníze…).
personální ředitel – informace o
průběhu oprav a plánu rekonstrukcí.
8. Kontrola Zápisu č. 10 z PJ ze dne 20. 8.
2020
personální ředitel ( Parkování zaměstnanců u
Depa Kačerov, Oprava oken na garáži Klíčov, Výluka TRAM Nádražní, Plošné
uzavření předních dveří u řidičů autobusů a tramvají, Distribuce ochranných
prostředků dýchacích cest na jednotlivé garáže autobusů a vozovny tramvají, Obnovení
černožlutých polepů na podlahách autobusů a tramvají k dodržení
dostatečného odstupu cestujících od řidiče, Provádění kontrol na dodržování
nošení ochranných prostředků dýchacích cest v prostorách metra, Návrh
úprav a informace o plnění Plánu předpokládaných přijímaných opatření
na zlepšení pracovního prostředí dle bodu 6.20 Kolektivní smlouvy pro rok
2020. Informace k projektu Stejnokrojového vybavení (bude jednáno v říjnu).
Práce technických pracovníků z 120000 – jednotka Provoz Tramvaje. Technický
problém při užívání automatu na chlazenou stravu. Akce "Setkání
zaměstnanců ve Stromovce" – letos nebude. Evidence periodických úkolů z
jednání se zástupci OO.
9. Diskuse – různé dotazy (včetně nedostatku
oděvních součástek)…
Přiložené materiály:
·
Příkaz; Příloha
č. 1 a Dohoda o výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele - pružná pracovní
doba; Příloha č. 1 b Dohoda o výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele -
ostatní verze září.; Příloha č. 2 - Výkaz o výkonu práce mimo pracoviště
zaměstnavatele; Příloha č. 3 Žádost o umožnění výkonu práce mimo pracoviště
zaměstnavatele_s_řediteli; Příloha č. 4 - Podmínky výkonu práce mimo pracoviště
zaměstnavatele.doc
·
Flash
Report PJ 22. 10. 2020
·
Návrh
objemu přesčasové práce na rok 2020
·
Nové
zaměstnanecké karty – Informace pro zaměstnance; Nové zaměstnanecké karty
·
Odbory
Dodatečná instal ZP pro PM_PA a SR 25_8_2020; Plán opatření dle 6.20 KS - k 31. 8. 2020
·
Zápis č.
10 z PJ ze dne 20. 8. 2020_final