Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost, Sokolovská 42/217, Vysočany,
190 00 Praha 9
jednání zaměstnavatele se zástupci odborových organizací, dne 20. 1. 2022 od 9:00 hodin ve velké zasedací místnosti vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1. Diskuse s GŘ
úvodem
hovořil radní pro dopravu-p.Scheinherr, předseda Dozorčí rady. Hovořil o
Covidu, o snížení rozpočtu MHD, přesto prý zvyšují spoje a zahájili nové
stavby. Hovořil o strategii rozvoje tratí a vozoven.
Měl
několik minut na dotazy. Vznesl jsem proto tento dotaz: Policie do TRAM
nechodí- pořádek se nevymáhá. Město má pod palcem městskou policii, proč tam
nepošle alespoň tu? MHD supluje sociální politiku státu a není v lidských silách
vykázat půl tramvaje bezdomovců.. Proč jim nevyčleníte starou tram na nějaké
konečné kam nejezdíme? Ukázal jsem i fotky lidí bez respirátorů v MHD a
valící se bezdomovce na sedačkách… prý to předá kolegům. Ze stran kolegů byla
vznesena kritika za cyklopruhy, kvůli kterým na mnoha místech v Praze kolabuje
doprava. Na to radní v reakci naopak vychvaloval zavedení množství nových vyhrazených
pruhů pro BUS. Kritikou byla podrobena dopravní obslužnost plánovaná ROPIDem. Někteří
kolegové se předháněli v poklonách. Např. „takypředseda“ odborů p.Obitko
děkoval za fyzickou účast radního na jednání a chválil dopravu v Praze a
jeho starost o metro i zaměstnance DPP. Kolega Schneider upozorňoval na
dojíždění zaměstnanců do Prahy a problém s jejich zaparkováním. Vyzval k zavedení
menšího poplatku pro zaměstnance DPP. Pan radní závěrem popřál všem pevné zdraví.
Generální
ředitel v novém roce také všem
popřál a doufá v konstruktivní jednání i v tomto roce.
Dotaz na
úklidy vozů…. nanotechnologie skončily (experiment). Úklid se vrátil k tradičním
metodám(SAVO). Kontroly úklidů prý fungují...
2.
Informace –
Aktuální situace Covid-19
bezpečnostní ředitel
Zástupce
(za nakaženého ředitele) shrnul teorii, co se má dodržovat... U starých typů
TRAM a u BUS se první dveře uzavírají (od 17.1.) a první sedačky nejsou
přístupné. Regionální dopravci zapáskovali sedačky za řidičem, všichni by měli
nosit respirátory, všechny dveře jsou otevírány řidičem, v budouvách DPP
mají mít všichni ochranu… prostě shrnul teorii. Všichni víme, jak vypadá praxe…
testování
zaměstnanců – od 17.1. pravidelně a 2x týdně (samotesty). Informace o testování
a karanténách - izolacích (info známé z medií). V DPP rozdáno 45tisíc
kusů testů a připraveno dalších 50tisíc. Podány informace o vakcinaci (také
známé z medií). Info o cizině a podmínkách pro cestování (opět známé z médií).
Dotázal jsem se, proč DPP aktivně přispívá k promořování a ukázal jsem fotku,
kde jsou zaměstnanci ve větším počtu nuceni být kumulovaní na malém prostoru po
dobu několika hodin. Argumentují mi tím, že zákon neporušují… zváží ale technická
opatření.
3. Flash Report
ředitelé
probrány různé
tabulky evidence a statistiky výkonů, hospodaření (včetně propadu za jízdné –
finanční ředitel kritizoval radnici- nejsou peníze na důležité věci, DPP je v propadu
v řádu set milionů), fluktuace atp.. Plán výluk (například dlouhodobá
uzávěra metra Florenc). Dotazuji se, zda zavedení náborového příspěvku snížil
odchod řidičů. Prý ano.
4.
Zpráva o kontrole
dočasně práce neschopných zaměstnanců v DP za II. pololetí 2021 a Zpráva o
počtu provedených orientačních vyšetření dechovou zkouškou na alkohol a
orientačních vyšetření na jiné návykové látky v DP za II. pololetí roku 2021
bezpečnostní
ředitel
Kontroly
běží ve standartním režimu. Došlo k záchytu několika provinilců. Alkohol a
drogy – došlo ke zvýšení kontrol,
zjištěno minimum případů (zbytkový alkohol), u drog bylo zjištěno 5 případů
(marihuana) u mladších ročníků zaměstnanců.. řešeno personálně na úrovni
vedoucích.
5. Projednání –
Zavedení Elektronické knížky pro OOPP
- ekonomický ředitel -
momentálně
to běží ve zkušebním provozu. Systém ukazuje počty kusů součástek, možnost
reklamace, objednání výdeje a další ukazatele. Možnost tisku z aplikace.
6. Projednání – Způsob vypořádání dlouhodobého dluhu ve
vybavení zaměstnanců produkty výstrojních součástí
ekonomický ředitel –
Nabídka podniku
50hal (po dani 39hal) za nulové řešení- umoření nevydaných dluhů stejnokrojů,
tedy převod peněz za nedodané oděvy. Upozorňuji, že hodnota byla kdysi
vypočtena bod za korunu. Odbory navrhují
po debatě 75 hal za bod. Projedná to představenstvo.
7. Projednání – Zavedení odpolední směny na podvozkové
hale v Opravně tramvají
technický
ředitel – Povrch
Důvodem je zvýšení rozsahu prací.
Bylo projednáno- schématu neporozuměl
pouze pan Schneider a požádal o vysvětlovací schůzku s vedoucím.
8.
Informace –
Vyhodnocení střídacího bodu vozovna Střešovice
dopravní
ředitel
Vedoucí
JPT, pan Hloch, - sdělil, že vyhodnotili anketu mezi řidiči a navrhne úpravy ve
střídání linek. Ve Střešovicích by měla být nadále střídána linka 25, linka 22
by měla mít nadále pauzu na konečných. Vybavení místnosti bylo shledáno v pořádku.
9. Informace – Plnění Plánu předpokládaných přijímaných
opatření na zlepšení pracovního prostředí dle bodu 6.20 Kolektivní smlouvy pro
rok 2020
personální
ředitel
Všechny dohodnuté
změny a vylepšení byly dle plánu splněny.
10. Informace – Harmonogram pro volby členů dozorčí rady
volených zaměstnanci
personální
ředitel
Předložen časový harmonogram sledu postupu
schvalování dokumentů tak, aby proběhly volby členů Dozorčí rady v srpnu.
11. Kontrola Zápisu č. 12 z PJ ze dne 16. 12.
2021
personální
ředitel
Probrán
zápis a kontrola odpovědí na interpelace.
12. Diskuse
Proběhla
úvodem, nové podněty nebyly navrženy.
Přiložené materiály:
·
Flash
Report PJ
·
600300_102_2022
Zpráva DPN za II. pol. 2021
·
600300_101_2022
Zpráva alkohol za II. pol. 2021
·
Elektronická
knížka OOPP_prezentace
·
Materiály
k projednání – Zavedení odpolední směny; Rozpis směn 2022
·
Vyhodnocení
střídacího bodu vozovna Střešovice
·
Plán
opatření dle 6.20 KS na období 2016-2017 – k 31.12.2021
·
Materiály
k informaci – volby DR
·
Zápis č. 12
z PJ ze dne 16. 12. 2021_final