Dnes 12.12. jsem
rezignoval na post vyjednavače v DPP. Odborovou radu
nyní zastupuje při vyjednávání v DPP jen Václav Rychtář, pověřený člen OR.
Situace v DPP dospěla do fáze, kdy už nemohu
(ani nechci) dále hájit nestoudné a nespravedlivé ohodnocování. Na nutnost posílit OR, abychom neostrouhali a
mohli prosadit důstojné požadavky, upozorňuji dlouhodobě. Jak se zdá, marně, nikomu
to nevadí. Lidem je vše jedno. Je tak špatné, chtít, aby všichni v této hnusné
době, dostali stejně a alespoň na inflaci?
Musí se někdo
přiživovat na někom? Bohužel, nenacházím už výraznou podporu ani v rámci
Odborové rady. Většinový názor je " lepší brabec
v hrsti".
Jedna věc je mizerné
přidání. Ano, lze chápat, že až se Radnice ustaví (a bude jednat s vedení DPP)
ještě něco kápne, druhou věcí ale je, proč by řidič trolejbusu měl mít více
peněz, než řidič tramvaje či autobusu. Nevadí-li to autobusákům dobrá, ale proč
tramvaják má mít méně? Taky se řídí dvěma zákony (drážní a silniční) , taky má přísné zdravotní normy, navíc vozí ještě více
lidí než trolejbus a když mu tam někdo skočí, on uhnout nemůže... Proč se opět dělá
sorta polobohů. Že je to módní?
Nikdo mi však nepodpoří – alespoň ne veřejně a nějaké přitakávání za rohem,
je na nic. Generál jedná jen s velkými OO (členy Dozorčí rady) , ostatní pak na jednání mlčí a jen Zabloudil blokuje ty zvěrstva…
ano, tak to chodí.
Je chyba ve mne? Možná... Ano, vnímám to tak, že mou profesi nikdo, krom
mne, v DPP už nehájí. Ostatní „uvolnění- velcí“
si jen hlídají svůj profit (a že jim to tramvajáci baští, je velmi, velmi
smutné…). Je to snad tak, jak se říká,
že: „každý peníz z dozorčí rady dobrý – a koho chleba jíš, toho píseň zpívej“-
asi jo, podle toho to pak vypadá – včetně jejich panděr (nejmenuji…).
Tramvaják je prostě otloukánkem.
Ale lidem to nevadí.. Neberu, že bych upřednostňoval
"ty své" jak se to o mne snaží šířit cizí
organizace, ve snaze naše členy odeštvat od nás. Vždyť pro ostatní profese se, i
mojí piplavou prací, za ty leta podařilo získat vyšší třídy (viz lanovka ze
třetí na pátou, o třídu manipuláci, atp., hádáme se o
náhrady prostřednictví právní kanceláře, intervenujeme při diskriminacích..
, zasadili jsme se o lepší pracovní podmínky i v jiných profesích, ale na
TRAM nic, vůbec nic. Zde dovedou jen buzerovat a krátit vám prémie za kde co. A
nehnu s tím, protože Ospea tu má většinu, jejich
členy jsou různí vedoucí a nadřízení a na řidiče je pak tlak..
Letos jednoho nováčka „donutili“
stáhnout přihlášku k nám již po jednom dni, od přihlášení – to je panečku rychlost..
Je proto čas na
změnu vyjednavače. Obecně platí, že mladší jsou dravější a lepší. Dávám jim
tímto prostor a držím palce k úspěchu.
P.S.: můj poslední
úspěch- souhlas všech s navýšením letového příplatku o 2,-Kč. Bomba... řadu let
jsem chtěl alespoň korunu... a nešlo to... Hezká tečka
A byl bych rád,
kdyby se v dohledné době našel i nový, mladší, představitel celé OR. Je
velmi smutné, že pro mladé, je slovo odbory, slovem sprostým.
A co hlavního ASI –
a na ASI dávám důraz - nový Dodatek ke KS v DPP přinese?
·
Nárůst mezd o 5,5 % u řidičů a o 6% u ostatních = s příslibem jednání, až bude nová
Radnice
·
Nárůst příplatku za praxi o 2,-Kč v každé
kategorii (krom nováčků 0-1 rok).
·
Přesun z prémií (10%)
do základního tarifu u D = stejný objem peněz, ale jistější nárok
·
Zvýšení hodnoty stravenky na 140,-Kč (či 70
do mzdy)
·
Zvýšení hodnoty pojištění na 250.000,- se
spoluúčastí 10% a platbou zaměstnance 1.000,-Kč (OR
umožní splátky u soc. případů).
·
Určité zlepšení benefitů
a TO I PRO VEDLEJŠÁKY (upřesním až přijde čistopis)
·
Příplatek za práci u historických vozů - řidičů
dvounápravových tram a průvodčích (celou směnu odstojí, v zimě, ve vedru…)
·
Příplatek pro řidiče trolejbusu (? Za co
proboha…!)
·
Ostatní benefity (včetně režijního
jízdného) zůstávají shodné.
-JZ-