Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Sokolovská 42/217, Vysočany, 190 00 Praha 9
jednání
zaměstnavatele se zástupci odborových organizací,
dne 23. 9. 2021 od 9:00 hodin
ve velké zasedací místnosti
vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1. Diskuse s GŘ – Generální ředitel byl na jednání
na magistrátu a omluvil se.
2. Flash Report – podány informace z jednání Dozorčí rady
DPP – probíral se problém možného zrušení bankomatů v prostorách metra (z
důvodu potřeby vysoutěžení a nebudou-li mít banky
zájem), aktuality týkající se personálií, finanční plnění (problémy s placením
dluhů za 15T – Magistrát nechce nic dát a Dpp to
hradí z provozních nákladů). Upozornil jsem opět na propad
průměrných mezd řidičských profesí. Vedení bere na vědomí a připravuje řešení.
odborní ředitelé
3. Projednání – Úprava turnusů MO411, MO413, MO415 a
MO420 – návrhy probrány, OO nemají připomínky (OR zde nemá členy
tudíž se detailně s návrhem neseznamujeme).
technický ředitel – Metro
4. Informace – Stav zavedení elektronické knihy úrazů – byla
představena prezentace. Dosud byla kniha pouze papírová. Útvar BOZP oslovil IT
útvar DPP. Upravil se jeden ze stávajících programů, jež DPP využívá. Aplikace
se dolaďuje, problém je např. v pomalosti. Zkušební provoz provedou
některé útvary (např. garáž Řepy, vozovna Vokovice… různá pracoviště, kde v minulosti
byly úrazy). OO musí nahlásit aktualizaci kontaktů pověřených funkcionářů.
Zadávat se budou standartní údaje, jako ve formuláři
papírovém, některá data se doplní automaticky. Ve zkušebním provozu se budou
vyhodnocovat podněty ke zlepšení programu. Tam, kde nebude možnost být na PC,
zůstane papírová forma.
bezpečnostní ředitel
5. Kontrola Zápisu č. 8 z PJ ze dne 19. 8. 2021 personální ředitel
-
probraly se
odpovědi na interpelace. Nebyl žádný rozpor s obsahem zápisu. Z mé strany
šlo třeba o tyto interpelace:
-
p. Zabloudil: dotázal se, zda se strategické rozhodnutí zaměřuje na
možnost teroristických útoků,
p. Witowski: uvedl, že systém řízení rizik je zaveden proto, aby se
napříč organizací rizika identifikovala, byli určeni odpovědní zaměstnanci,
kteří by tato rizika řešili. Cílem je identifikace a vedení rizik, provádění
opatření, která povedou k systematickému snižování stupňů rizik nebo
jejich eliminaci. Za samotná opatření jsou odpovědní ředitelé a jsou součástí
jiných směrnic a dokumentů, než je samotný systém řízení rizik.
-
p.
Zabloudil: dotázal se, jakým způsobem se projeví předvolební kampaň v MHD, zda
je něco nasmlouváno.
p. Witowski: uvedl, že není známo, jakým způsobem se projeví předvolební
kampaň v MHD. V prostorách MHD se nepředpokládá provádění žádné
nasmlouvané kampaně. Jediné, co je přípustné, je rozdávání novin ve
vestibulech, nikoliv v placených prostorách.
-
p. Zabloudil: dotázal se, zda vedení DP
neuvažuje o poskytnutí určité částky ve Flexi Passech
pro exponované zaměstnance za trvalou práci v covidově
zamořeném prostředí.
p. Witowski: uvedl, že o Flexi Passech se
neuvažuje. Diskuse zatím žádná neproběhla.
-
p.
Zabloudil: upozornil na vzrůstající fluktuaci. Dále uvedl, že všechny řidičské
profese zaznamenaly pokles průměrné mzdy o cca 800 Kč a tento trend je
dlouhodobější.
p. Špička: uvedl, že poklesu průměrné mzdy si je vědom. Dle
ustanovení KS nesmí ve sledovaných kategoriích klesnout průměrná mzda
oproti předchozímu roku. Bude sledován další vývoj.
-
p. Zabloudil: požádal o vložení odpovědi do
zápisu na svůj dotaz týkající se možnosti zasílání výstrojní součásti
zaměstnancům přímo na vozovny, aby nemuseli v rámci úsporných opatření oděvní
sklad navštěvovat. Další možností by bylo výstrojní součásti objednávat na
příslušná pracoviště.
Vyjádření 900510 – odd. Projekty – Ing.
Poláchová, Ph.D.
Bod byl diskutován v
rámci Separátního jednání k problematice stejnokrojů dne 19. 8. 2021 - dle
informace útvaru 400600 – odbor Skladové hospodářství bylo zjištěno, že v rámci
dohody na ÚD bylo již minulý rok domluveno, že se nebudou zaměstnanci do
výstrojního skladu (VS K120) vysílat a bude se takto postupovat až do plného
vybavení skladu. Produkty jsou standardně zaváženy a ze strany ÚD je nastaven
postup, kdy a za jakých podmínek je možno zaměstnance pro výstrojní součásti
odesílat.
-
p. Zabloudil: uvedl, že tramvajové vozy typu 15T jsou
pro řidiče provozně dobré, ale problémem je hlučnost. Řidiči tramvají si sami
vypomáhají např. tím, že vloží papír mezi dveře, které jsou do salonu. Požádal,
zda by se tímto problémem nemohl zabývat oprávněný útvar zaměstnavatele.
Dotázal se, zda by při kontrole vozu nebylo možné dát mezi dveře např.
samolepící molitan. Při měření hlučnosti byla naměřena hodnota 80 dB,
která by na pracovišti naměřena být neměla.
Vyjádření 220000 – jednotka Správa vozidel
Tramvaje – p. Slunečko
Hlučnost zástěn kabin řidičů u tram. 15T bude
řešena na kontrolním dni 15T s výrobcem tramvají dne 22. 9. 2021. Tato
zástěna se několikrát konstrukčně upravovala z důvodu vibrací. Budeme
rádi, když řidiči tuto vadu budou zapisovat do vozové knihy, abychom mohli problém
blíže specifikovat. Současně byl tento problém zadán 220100 – odbor
Technicko-provozní k řešení ve spolupráci s výrobcem tramvají a
226000 – provozovna Správa dep k realizaci opatření. 220200 – odbor
Technická kontrola provede kontrolu provedených úprav.
Máte-li i vy nějaké
dotazy na vedení DPP, dejte mi zprávu na info@zoosdmotol.cz
, podle rozsahu a důležitosti budeme příslušné složky podniku dotazovat.
6. Diskuse - vznesení
nových interpelací na provozní a jiné problémy.
Přiložené materiály:
·
Flash
Report PJ
·
Úprava
turnusů MO411; TÚ-M současné; TÚ-M nové
·
Informace
600130 pro OO působící v DP; OO - EKÚ_1
·
Zápis č. 8
z PJ ze dne 19. 8. 2021_final