Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Sokolovská 217/42, 190 22
Praha 9
Jednání PÚ se zástupci odborových
organizací, vdne 9. 8. 2018 od 9:00 hodin, ve velké zasedací místnosti
vnitrobloku Sokolovská 217/42, Praha 9.
Z dnešního
programu jednání:
1.
Projednání - Pojištění
odpovědnosti zaměstnanců za škody způsobené zaměstnavateli – dodanění pojištění
za rok 2018
500200 – odbor Personální a PaM, 900200 – odbor Právní
Podány
informace. Po uzavření 12 dodatku, došlo k navýšení plateb. Dodatečně tak
budou dodaněny částky pojistného i zaměstnanců. U zaměstnanců to bude činit v pásce
cca 75,-Kč. I tak
je pojistka velice výhodná. Kdo má zájem, může si v naší kanceláři požádat
o srovnávací materiál k pojistkám (produkt Odborové rady)..
2.
Projednávání - Stravování
500300 – odbor Benefitů a péče
o zaměstnance
Podány
informace: na
základě zprávy interního auditu, kde bylo poukázáno na nízkou cenu nájmu
stravovacího provozu, představenstvo rozhodlo, že pronájem stravovacích provozů
bude jako u komerčních prostor za tržní cenu, kdy pro výběrové, nebo poptávkové
řízení bude stanovena minimální cena 1000 Kč/m2 pro provozní prostory a
100 Kč/m2, pro ostatní prostory za kalendářní rok u stravovacích provozů, kde
je přístup i z venkovních prostor. Částku 250 Kč/m2 pro provozní prostory a 50
Kč/m2, pro ostatní prostory za kalendářní rok u stravovacích provozů, kde není
přístup z venkovních prostor. Pro případ opakování řízení z důvodu nepřihlášení
žádného zájemce bude možné uvedené ceny snížit. Kritérium pro zájemce bude cena
nájmu (kdo nabídne víc) se zohledněním ceny jídla při stejných nabídkách cen
nájmu. U všech stravovacích provozů dojde k přesoutěžení
nájemce. Alfou a omegou je zákonné ustanovení, že Zaměstnavatel
není povinen zaměstnancům zajistit stravování, je jen povinen jim stravování
umožnit (tj. umožnit, povolit jim např. opuštění pracoviště za účelem
návštěvy restaurace v době zákonné přestávky na jídlo a oddech), a to
ve všech pracovních směnách. Všichni by si měli uvědomit a docenit práci odborů
při vyjednání stravenek s příspěvkem od zaměstnavatele.
Stravovací zařízení spadá do
gesce odboru 200400 Technická správa objektů, který zajišťuje provoz, opravy,
kontakt s nájemci, předávání, či vyklízení prostor, investice. Smluvní
vztahy a poptávková řízení Stravovacích zařízení zajišťuje odbor 500300
Benefitů a sociální péče.
Místa Stravovacích provozů |
AB Sokolovská
- jídelna |
CD – jídelna,
kantýna |
Depo Hostivař
– jídelna, kantýna |
DOZ Hostivař – jídelna,
kantýna |
Depo Kačerov – jídelna,
kantýna |
Depo Zličín – kantýna |
Garáž Klíčov – jídelna |
Garáž
Vršovice – kantýna |
Vozovna
Pankrác – kantýna |
Vozovna
Střešovice - restaurace |
Vozovna
Žižkov – kantýna |
OZM Hostivař – kantýna |
OZT Hostivař – kantýna |
Garáž Řepy – kantýna |
Garáž Kačerov
– kantýna |
Vozovna Motol
– kantýna |
Problematika Automatů spadá
do gesce odboru 200400 Technická správa objektů, který má na starosti technické
zajištění provozu, předávání, či vyklízení prostor. Smluvní vztahy a poptávková
řízení zajišťuje odbor 500300 Benefitů a sociální péče.
Automaty jsou umisťovány do
objektů DP na základě uzavřené smlouvy. Dodavateli se pronajímá místo a fakturuje
energie spojená s provozem Automatu. Automaty doplňují služby stravování především
v době, kdy nejsou Stravovací zařízení otevřeny. Touto cestou je zajištěné
stravování zaměstnanců ve směnném provozu.
Automaty jsou nejsnazším
řešením, kde je zajištěn příjem z pronájmů a zároveň je i zajištěno stravování
ve všech potřebných lokalitách DP.
Účelem provozování Automatů
je umožnit hlavně zaměstnancům a i případným návštěvníkům DP v neveřejných
prostorech DP občerstvení formou zakoupení teplých, studených nápojů
a potravin.
DP však nemá vliv na kvalitu
a složení poskytované stravy (není součástí smluv), zároveň dochází ke
konkurenci u dodavatelů Automatů s provozovateli Stravovacích zařízení, která
vychází v neprospěch zaměstnanců DP – co nejnižší cena ovlivňuje kvalitu
jídla a sortimentu a zároveň není jednotné pokrytí automaty na pracovištích –
co do kvality i množství.
Jedna věc je
přání a jiná realita…. v otázce stravování
řidičů ( a nejen jich) platí, bohužel, známé rčení: ….dobře
už bylo…. Upozorňuji na to, že jídelny
oslovují menšinový segment společnosti– všichni řidiči, odpolední, noční… na řešení systémem jídelen
nedosáhnou. Systém by byl mražené jídla, to je ale nereálné. Aktuálně tedy je
třeba jít cestou vyšší stravenka = vyšší kvalita jídla, aby lidé nebyli nuceni
kupovat levné a nekvalitní jídlo.
3.
Projednávání -
Navýšení cen ve stravovacím provozu kantýna Klíčov – Petr Mašín
500300 – odbor Benefitů a péče
o zaměstnance
Dne 31. 5. 2018 požádal p.
Mašín o zvýšení cen jídla s odůvodněním růstu cen potravin, energií,
nájmů, mezd. Dále i napravení administrativní chyby při uzavření smlouvy, kdy
cena oběda je nelogicky nižší než cena samostatného hlavního jídla.
Max. cena pro rok 2019 |
79 Kč |
podle „kolegů“ taky odborářů z Klíčova,
je prý jídlo odporné a nesouhlasí se
zvýšením ceny… podle p.Feigela
(Ospea) tam vaří dobře…
4.
Projednávání - Čerpání
sociálních nákladů
500300 – odbor Benefitů a péče
o zaměstnance
Podány informace o Čerpání
sociálních nákladů. V souladu se
směrnicí 6-2017 předkládáme vyhodnocení čerpání sociálních nákladů. Čerpání nedaňových sociálních nákladů dle
jednotlivých účtů za 1 pololetí 2018
5.
Podání informace
- Kontroly stravovacích provozů
500300 – odbor Benefitů a péče o zaměstnance
Při kontrolách bylo zjištěno:
9. 1. 2018 Garáž Kačerov – kantýna Monere Tempus vyšší
ceny - napraveno
26. 1. 2018 Garáž Klíčov – jídelna Petr Mašín vyšší cena za
oběd – řeší se
28. 6. 2018 Garáž Vršovice – Kantýna Lukáč s. r. o. nekompletní
sortiment – napraveno
6.
Podání informace -
Zrušení Příkazu 10-2011
500300 – odbor Benefitů a péče
o zaměstnance
Podány informace o záměru zrušit příkaz gř
a informaci př o uvolňování funkcionářů k jejich
práci, z důvodu vyřešení této agendy ustanovením v KS.
7. Podání informace – Změna Plánu využití formy
elektronické výuky v útvarech DP v roce 2018
500410 - odd. Vzdělávání
Podány informace: V souvislosti s naplňováním
požadavků Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) bylo
prostřednictvím projektu „Zvyšování povědomí v oblasti ochrany osobních
údajů“ připraveno formou elektronické výuky školení pro zaměstnance, kteří
zpracovávají osobní údaje a mají podepsáno Prohlášení mlčenlivosti.
Útvar
500410 oddělení Vzdělávání předkládá informaci o změně Plánu využití formy
elektronické výuky v útvarech DP v roce 2018.
8. Podání informace – Změny v programu
Kariérové poradenství pro VŠ
500420 – odd. Rozvojové programy
Nahrazeno v programu Dodatkem číslo 3 ke KS
(návrh).
Podány informace: o změně v hodnocení
kontrolorů (revizorů). Systém bude údajně výhodný pro obě strany. Za 14 dní
budeme tento návrh projednávat.
Naši členové (i případní nováčci) se na nás
mohou obrátit a probereme s nimi výhodnost či nevýhodnost tohoto systému a
ať si poté rozhodnou…
9. Podání informace – Změny v programu
Kariérové poradenství pro SŠ
500420 – odd. Rozvojové programy
Nahrazeno v programu příčiny fluktuace řidičů.
Podány informace: Lidé nejsou ochotni
sdělovat důvody odchodu... Proběhne průzkum v měsíci
září.. Provede ho NEZÁVISLÁ FIRMA… VEDENÍ ODBORŮM KRITIKU ASI NEVĚŘÍ….
KRITIKA ZAZNÍVÁ PŘECI NA KAŽDÉM ŠKOLENÍ
ŘIDIČŮ….doporučuji, ať si jdou sednout do učebny a
uslyší to.
10. Informace o
pilotním projektu Stipendijního programu DPP pro školní rok 2018/2019
500400 – odbor Vzdělávání a
rozvoj zaměstnanců
Záměr pilotního projektu Stipendijního
programu DPP pro školní rok 2018/2019 byl schválen na jednání představenstva
DPP dne 14. 5. 2018. Stipendijní program DPP je určen pro žáky, kteří se
zajímají o dopravu a dopravní prostředky, dosáhli věku 18 let a studují
poslední ročník podporovaného oboru (automechanik, autolakýrník, elektrikář,
elektromechanik, karosář, strojní mechanik, autotronik,
mechanik elektrotechnik, elektrotechnika). Žáci, kteří splní všechna požadovaná
kritéria, budou do Stipendijního programu DPP zařazeni. Vybraným žákům, kteří se písemně zaváží k nástupu do DPP po úspěšném
ukončení studia a k setrvání v pracovním poměru po dobu až 3 let, bude
DPP vyplácet stipendium ve výši 3 000 Kč měsíčně. S vybranými žáky
budou v průběhu školního roku 2018/2019 uzavírány Dohody
o poskytování motivačního příspěvku.
CHVÁLÍME …..!
11. Kontrola Zápisu č. 6 z jednání PÚ se zástupci OO
ze dne 7. 6. 2018
personální ředitel
Připomínky k zápisu a k odpovědím na
Interpelace z oblasti personální politiky a činností souvisejících s kompetencemi
pověřených osob (např. distribuce volnočasových poukázek a výdejní místa).
12. Diskuze
informace k volebnímu řádu – volit bude každý zaměstnanec. Nový
volební řád přijde odborům k připomínkování v pátek 10.8. (kdo má zájem, ať se na něj přijde do naší
kanceláře podívat, rozešlu ho též všem funkcionářům z DPP)
Diskuze na téma nedávného incidentu v Metru.
přímo z jednání -- zpracoval JZ