Dopravní
podnik hl. m. Prahy, akciová společnost -
Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9
Z jednání PÚ se zástupci odborových organizací, dne 4. 4. 2019 od 9:00 hodin, ve velké zasedací místnosti
vnitrobloku Sokolovská 217/42, Praha 9.
Program jednání:
1.
Projednávání –
Výměna identifikační karty zaměstnance DP – sběr aktuálních fotografií
zaměstnanců - vedoucí odboru 500200 – Personální
a PaM:
Byl určen posun sběru fotografií na květen.
Diskuze o duplicitních kartách. Výměny budou prováděny v závěru pracovní
doby ( u TH). U ostatních bude převzata aktivní karta při výdeji stravenek.
Bude půl roku na výměnu.. Jaký bude
postup pro Externí zaměstnance –zelenobílé- (škodováci) a jaký bude postup pro
žádání o vydání těchto nových karet – postup zůstává dosavadní... Při vydávání
nových karet je třeba dořešit, zda je nová karta (vydaná) plně funkční…
2.
Projednání -
Stanovení výše a druhu sociálních nákladů na rok 2019 - vedoucí odboru 500300 – Benefitů a péče
o zaměstnance –
Zde jsem u položky 52851 (různé ztráty),
požadoval garanci, že tam podnik opět nenacpe ztráty z rekreačních
středisek. JDE PRO NÁS O ZÁSADNÍ PROBLÉM. Po dlouhá léta z peněz určených
zaměstnancům je miliony dotoval, než Odborová rada toto napadla a vzhledem ke
spolurozhodování o soc. nákladech, nedala souhlas s pokračováním těchto
praktik. Nyní si to podnik platí z něčeho jiného (asi z investic) a
pro zaměstnance zbyl příjemný převys peněz, který jim bude tento měsíc vyplacen
(400 ve flexi každému). Musíme být prostě jak ostříži….vše musíme hlídat.
3.
Informace -
Vyhodnocení programu Kariérové poradenství pro VŠ za rok 2018 - vedoucí odd. 500420 – Rozvojové programy
K 31. 12. 2018 bylo v Registru
vysokoškoláků evidováno celkem 41 zaměstnanců. V průběhu roku 2018 se do
Registru vysokoškoláků nově přihlásili 4 zaměstnanci a vyřazeno bylo 6
zaměstnanců. V průběhu roku 2018 docházelo ke změnám v počtech zaměstnanců
v rámci jednotlivých skupin (v návaznosti na ukončení VŠ studia,
zahájení studia 2. stupně VŠ apod.).
V návaznosti na naplňování účelu Programu je útvarem 500420 denně
sledována nabídka volných PM zveřejněná na intranetu DP a průběžně jsou
oslovováni všichni vedoucí útvarů s uvolňovaným nebo volným PM
s požadavkem na VŠ kvalifikaci. Vedoucí útvarů jsou informováni o
základních principech Programu, jeho výhodách a významu podpory růstu pracovní
kariéry, využívání zkušeností a praxe zaměstnanců.
4.
Informace –
Vyhodnocení programu Kariérové poradenství pro SŠ za rok 2018 - vedoucí odd. 500420 – Rozvojové programy
Program je určen pro zaměstnance se středním
vzděláním s maturitní zkouškou, případně s vyšším odborným vzděláním,
kteří jsou v pracovním poměru a organizačně začleněni v úseku dopravním nebo
úseku technickém. V průběhu roku 2018 realizoval útvar 500420 využití 1
KM, které bylo převedeno do útvaru 240410 odd. Technologický dispečink,
k PM dispečer IV.
5.
Průzkum příčin
fluktuace řidičů MHD - personální
ředitel
Obdrželi jsme výzkum anonymní ankety, kterého
se zúčastnila přibližně polovina zaměstnanců řidičů tramvají autobusů. Podnik
vnímá výsledky jako dobré….
Upozornil, jsem, že nedobré
vnímání dlouhých šichet není jako zavržení směny v jednom kuse, ale že tím
kolegové a kolegyně myslí problém šejdrů. Kdy mají od rána do noci
rozbitý den, nemají prakticky volno, nevyspí se… a to je pak z jejich
strany vnímáno jako dlouhá směna…. Kolegové „taky odboráři“ poté můj názor (výjimečně) podpořili….
Pro zajímavost uvádím statistiku
za vozovnu Motol a za garáž Kačerov (kde má naše OR nejvíce lidí), ale výsledky
jsou v zásadě obdobné všude.
Diskutoval se i problém
asociálů, kteří kradou mýdlo na konečných a zhoršují tak pracovní prostředí nás
všech…
Číslice odpovídají známkám ve
škole 1=výborná 5= nedostatečná.
6.
Kontrola Zápisu č.
3 z jednání PÚ se zástupci OO ze dne 7. 3. 2019 - personální ředitel
1)
Rozesílání
nepravdivých zpráv
anonymy
na hlavičkovém papírů, e-maily neposlané autorem atd….
2)
Schválení
Pravidel pro kolektivní vyjednávání o Dodatku č. 4 ke KS uzavřené
na období 2016-2017 ve znění Dodatku č. 1, č. 2 a č. 3
jen
technické info
3) Podání informace – Průzkum stravování
zaměstnanců
Na dotazník – průzkum
stravování zaměstnanců celkem odpovědělo 1569 zaměstnanců. Výsledky
z dotazníkového šetření budou využity pro další postupy ve stravování
zaměstnanců. Důležitým výsledkem je, že zaměstnanci preferují zajištění
stravování poukázkami na stravování. Dalším pozitivem je, že 25 % oslovených
zaměstnanců se stravuje na pracovišti (jídelna/kantýna) a většina zaměstnanců
vyžaduje obědové menu do hodnoty poukázky na stravování. Spokojenost
s poskytovanou stravou z místního stravovacího provozu je neutrální.
Odpovědi na upřesnění odpovědi „NE“ u otázky č. 5 „Jste spokojen/a
s poskytovanou stravou z místního stravovacího provozu?“ shrnují, na
co je nutné se zaměřit. Dalším výsledkem je zachování instalovaných automatů na
jídlo včetně preferovaného sortimentu. Velmi pozitivní je, že 57 % zaměstnanců
má zájem o pravidelné vyjadřování ke kvalitě stravování.
4) Informace „Zpráva o
vyhodnocení Systému personálních rezerv za rok 2018“
p. Spáčil: okomentoval předložený materiál s důrazem na tabulku č. 1
„Vývoj počtu klíčových pozic“, tabulku č. 2 „Vývoj počtu klíčových pozic
obsazených zaměstnanci s předpokládaným vznikem nároku na SD do 3 let“, tabulku
č. 3 „Vývoj počtu personálních rezerv“ a tabulku č. 4 „Vývoj pracovní kariéry
personálních rezerv“.
5) Kontrola Zápisu č. 2 z jednání PÚ se
zástupci OO ze dne 7. 2. 2019
aktualizace Etického kodexu DP , Uzavření nové Dohody o použití § 39
odst. 4 ZP, Vyhodnocení výsledků a přínosu Absolventského motivačního programu,
Projednání – čerpání sociálních nákladů, elektronicky řízená dokumentace –
normy, Nastavení pracovnělékařských prohlídek u převodu zaměstnanců, Školení
nejen vedoucích zaměstnanců v oblasti BOZP, Rehabilitační pobyty(V současné době je zadávací dokumentace ve finální podobě a bude
předložena k odsouhlasení představenstvu. Po odsouhlasení představenstvem
odešle zadavatel (útvar 900410) dodavatelům, kteří ve stanovené lhůtě
projevili předběžný zájem, výzvu k podání nabídky společně se zadávací
dokumentací. Další postup stanoví zadávací dokumentace, která bude součástí
výzvy k podání nabídky. )
Nástup nové
lékařky do ordinace na garáži Řepy
- p. Pospíšil: dotázal se na pravdivost informace ohledně nástupu nové lékařky do ordinace na garáži Řepy.
- p. Pařízek: souhlasil, nová lékařka nastoupila dne 1. 3. 2019.
- p. Pospíšil: poděkoval.
6) Body
přesunuté z jednání PJ ze dne 21. 3. 2019
Výměna
identifikační karty zaměstnance DP
Pomoc při zajištění PM pro zaměstnance,
kteří předpokládají ztrátu své zdravotní způsobilosti
Příspěvek na doplňkové penzijní spoření a penzijní připojištění zaměstnanců
Výhody pro nově přijaté řidiče
Odmítnutí uchazeče na profesi řidič autobusu
Navrhované termíny BOZP pro OO
Neobsazenost služebních bytů
7.
Diskuze
Dotaz -
dluh DP je 4,8 miliardy podle deníku Metro… ?
středisko
Vesna je stále zavřené, p.Schneider by jej rád za peníze DPP opravil… (to by bylo zas milionů v kanálu).
Ptám se,
jak je to s tím řidičem, zaměstnaným DPP, co má jen jednu nohu… je to
v pořádku po stránce zdravotní a bezpečnosti? Prý ano…
Žádost o
studii Trexima na náročnost profesí řidič tram, bus a metro.
Omezení
Internetu v počítačích zaměstnanců- proč?
Bezpečnostní
ředitel skončil- kdo to vede? Jeho zástupce….
Diskuze o
problémech s parkováním…
Pokud má některý náš člen zájem o kompletní jednací materiál, nechť se
staví u nás v kanceláři v Motole, kde si zaznamenáme autorizovaný
e-mail a sjednáme s ním podmínky pro poskytovaní informací. Pak můžeme
veškeré informace poskytnout.
zaznamenal ---JZ----
Přiložené materiály:
·
Projednání
- plán soc. nákladů
·
Vyhodnocení
KP VŠ 2018
·
Vyhodnocení
KP SŠ 2018
·
Průzkum
příčin fluktuace řidičů MHD
·
Zápis č. 3
z jednání PÚ s OO dne 7. 3. 2019 _final