Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost,
Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9
Dne
20. 9. 2018 od 8,00 hod. ve velké zasedací místnosti Konferenčního centra
Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9 proběhlo:
·
Navrhované
organizační opatření související se změnou systemizace pracovních míst (dále
jen „organizační opatření“) v úseku dopravním, v útvaru 110000 –
jednotka Provoz Metro
Dne 17. 7. 2018 rozhodla organizace ROPID, že u trakce Metro dojde
k navýšení výkonů od
1. 9. 2018. Navýšení
výkonů bude v souladu se smlouvou o ZVS.
K 1. 11. 2018 dojde ke zřízení
celkem 18 PM
k 30. 9. 2018 dojde ke zrušení
celkem 5 PM a k 1. 10. 2018 dojde ke zřízení celkem 5 PM
·
Navrhované
organizační opatření související se změnou systemizace pracovních míst (dále
jen „organizační opatření“) v úseku technickém, ekonomickém a personálním,
útvary 200200
- odbor Technická podpora provozu,
200400 – odbor Technická správa objektů, 240000 – jednotka Dopravní cesta
Metro, 250000 – jednotka Dopravní cesta Tramvaje,
400200 – odbor Controlling a hospodaření, 500300 – odbor Benefitů a péče o
zaměstnance, 500070 – odd. KS a vztahy s odbory
k 31. 12. 2018 dojde ke zrušení celkem 28 PM a
k 1. 1. 2019 zřízení celkem 26 PM (zde
mimochodem dochází ke zřízení míst dělník v dopravě. V této
souvislosti jsme požadoval převedení stávajících „dělníků v dopravě“ na TRAM do pozice manipulační řidič- což je de-facto podstata
jejich práce. Bylo mi sděleno, že tento návrh bude připraven pro další kola
změn. Pozn. JZ)
a k 1. 1. 2019 dojde k převedení
celkem 43 PM.
Kolem těchto návrhů bylo velké množství dotazů
a rozprava trvala více jak hodinu… Pers.ředitel poté jednání ukončil a změny představí na
Představenstvu DPP.
Členové Odborové rady se mohou
s materiály org. změn seznámit v naší
kanceláři (každý pátek 9-15hod).
A následné jednání
zaměstnavatele se zástupci odborových organizací:
Program jednání:
1. Diskuse s GŘ ( nebude, omluvil se prostřednictvím pers.
řed. …. )
Dotazy na jiné osoby- Problém s přeřazením
výpravčích „0“ (iniciativa p.Tomana…).
OO nesouhlasí s jejich přeřazením z provozních do neprovozních
zaměstnanců. Pers. úsek odpoví písemně. Dotaz na
prémii z ušetřených peněz – na konci roku (v prosinci) asi něco
bude…(vývoj zatím je dobrý). Dotaz, zda budou do konce roku nové autobusy…. snad nějaké ano.
2. Flash Report - odborní ředitelé –
•
zpráva o jednání představenstva
a dozorčí rady
•
Provozní
informace
•
Finanční
sumář za 1- 7/2018
•
Personální
úsek (fluktuace, volná místa, volné
pozice vedoucích a vypsané výběrové řízení, přesčasy, průměrná mzda atp.)
3. Projednání – Úrazové pojištění hasičů - 500200 –
odbor Personální a PaM, 900200 – odbor Právní
Dotazy na typ smlouvy, na koho se vztahuje, atp..
4. Nefunkčnost systému MOS ( jde i o zaměstnanecké jízdné… )
Řešilo se nahrávání jízdného pro rodinné příslušníky. Nefunkčnost je řešena
operativně. Vystavování dočasného jízdního dokladu – na lískárně, atp.. Ve validátoru
není vidět nahraný kupon… databáze nejsou kompatibilní. Problém je i v el.
platbě. Problém
nezavinil DPP, jde o chybný projekt Magistrátu… Zaměstnanci obdrží informaci,
jak mají postupovat s nahráním zam. jízdného.
5. Kontrola Zápisu č. 8 z PJ ze dne 23. 8. 2018
personální
ředitel
6. Diskuse
Interpelace na různá témata- například:
-
p. Urbánek:
okomentoval předložený materiál.
-
p. Zabloudil:
uvedl, že řidiči autobusů mají v průměru 22,13 hodin přesčasové práce za měsíc,
což je téměř 300 hodin ročně. Dotázal se na počet řidičů, kteří již mají téměř
vyčerpán i zákonný limit hodin přesčasové práce ročně.
-
p. Urbánek:
zákonný limit je pro řidiče stanoven na 416 hodin přesčasové práce ročně.
V DP je 2300 řidičů, a tak bude požadované sděleno písemně.
-
p. Kula: uvedl,
že někteří vedoucí garáží si zákonné limity hlídají.
-
p. Schneider:
poděkoval vedoucím garáží za správné evidování pracovní doby
a za dodržování § 96 ZP.
-
p. Urbánek:
pracovní dobu svých podřízených zaměstnanců evidují všichni vedoucí
zaměstnanci.
Bod byl se zástupci OO projednán.
Vyjádření 130000 – jednotka Provoz Autobusy – p. Jelínek
Čerpání dohodnutého limitu
roční přesčasové práce je věnována trvalá pozornost. Přes snahu o rovnoměrné čerpání
má do konce července 39 řidičů (1,78 %) již zůstatek pod 70 hodin. Důvodem je,
mimo nedostatek řidičů, především vysoká NAD v letních měsících a snaha
v této době poskytnout max. počtu řidičů dovolenou. Z uvedeného počtu
se 5 řidičů velmi blíží ročnímu limitu a přesčasovou práci bude nutné u těchto
řidičů po vzájemné dohodě regulovat.
Diskuze na téma oděvní sklad… a Xena coby
subdodavatel… darmo mluvit…na příště přijde vedoucí skladu.
Požádal jsem o sledování stavu a zprávu každoměsíční (kolik řidičů již
vyčerpalo max. limit).
Taktéž jsem znovu urgoval zajištění vhodného prostředí na střídacím
bodě Anděl (idioti zde buší do hrnců, košů a všeho co dělá kravál a nic se
neděje… policie nereaguje, podnik nic neučinil).
atd….