Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost
Sokolovská 42/217, Vysočany,
190 00 Praha 9
Jednání ÚP se zástupci odborových
organizací, dne 6. 10. 2022 od 9:00 hodin
ve velké
zasedací místnosti vnitrobloku Sokolovská 42/217, Praha 9.
Program jednání:
1.
Projednání –
Mapování pracovní schopnosti zaměstnanců - personální ředitel
Cíl je mapování cca 3 tisíců
zaměstnanců v rámci celé ČR. Poté výsledky vyhodnotit a navrhnout opatření
k vyšší efektivitě.
Vybraní zaměstnanci vyplní
dotazník. Pro DPP chtějí rozdat 200 dotazníků. Nebudou to vyplňovat řidiči, ani
D, jen TH.
Na můj dotaz co za to, bylo
odpovězeno, že nic… Mají to prý lidi dělat ve své pracovní době…(ale kdo
za ně udělá práci?).
OR doporučuje zaměstnancům tuto činnost
odmítnout a nedělat!
Je
to dobrovolné, není to vaší pracovní náplní a zadarmo vám nikdo nic nedá.
2.
Projednání –
Navýšení cen ve stravovacích provozech – J+J CATERING spol. s r. o. –
p. Kruml - vedoucí
500300 – odbor Benefitů a péče o zaměstnance
Dojde ke zdražení cen jídel. Tak jako všude a všechno…..
3.
Projednání –
Navýšení cen ve stravovacím provozu kantýna garáž Kačerov – Larysa Kovarzhiková
- vedoucí 500300 – odbor Benefitů a
péče o zaměstnance
To samé….
4.
Projednání –
Navýšení cen ve stravovacím provozu kantýna vozovna Žižkov – provozovatel Marie
Svobodová - vedoucí
500300 – odbor Benefitů a péče o zaměstnance
A ještě jednou…
5.
Informace –
Motivační náborový příspěvek pro zaměstnance společnosti České teplo, s. r. o.
- vedoucí 500210 – odd. Systemizace
a ekonomika práce
Návrat zaměstnanců do DPP je dobrý, ale náborový příspěvek je
diskriminační vůči ostatním profesím, které taky chybí..
(např. chybí zámečníci a
elektrikáři v Depu, chybí lidi na Vrchní vedení). Zas tu máme přeci jiné
benefity… Insourcink je k 1.11.2022. Mají mít extrabuřt? Navýšit letový
příplatek lidem taky DPP nechce… Jak k tomu přijdou lidi v DPP? Personálnímu
řediteli je prý jedno, co si myslím… Jo takto
to na jednáních chodí… V DPP si právo na projednání pletou s pouhým informováním,
za opačný názor bývá člověk peskován a zesměšňován…
6.
Informace –
Zpráva o vyhodnocení 6. ročníku jazykového vzdělávání (školní rok 2021/2022) - vedoucí 500420 – odd. Rozvojové programy
Podána
informace- vzdělávání v DP formou skupinové výuky a individuální výuky
(pro manažery ve 2. stupni řízení). Bez připomínky.
7.
Podání informace
– Plán využití formy elektronické výuky v útvarech DP v roce 2023 - vedoucí 500410 – odd. Vzdělávání
V souvislosti
s přípravou vzdělávání zaměstnanců DP formou elektronické výuky
v roce 2023 předkládá 500410 – odd. Vzdělávání informaci o Plánu využití formy
elektronické výuky v útvarech DP v roce 2023. Rozsáhlý materiál o
desítkách kurzů. Bez připomínky. Diskuze o problémech s evidencí požárních
hlídek(dublování lidí v různých hlídkách).
8.
Aktualizace
tabulky „Evidence dlouhodobých bodů“ - personální ředitel
Probrány různá zadání a úkoly. Příkladem uvádím:
·
Zlepšení
podmínek pro parkování zaměstnanců v areálu ÚD - Vyjádření 200300 –
odbor Investice Povrch (26. 9. 2022)
Požadavek „Zlepšení
podmínek pro parkování zaměstnanců v areálu ÚD“ je aktivně řešen v rámci
investiční akce „Rozšíření parkoviště pro osobní vozy – DOZ Hostivař a OZM“.
Předmětem této akce je rozšíření parkovacích ploch pro osobní automobily
zaměstnanců DP při ulicích Karosářská a U vozovny a úprava stávajících
parkovacích stání na normové rozměry. Aktuálně probíhá zapracování připomínek
DPP do DUR, po jejich zapracování připomínek budou získána stanoviska DOSS, aby
mohlo být požádáno o územní rozhodnutí k umístění stavby. Po získání
územního rozhodnutí bude následovat projektování dokumentace pro stavební
povolení, projednávání této dokumentace s DOSS, zajištění stavebního
povolení, výběr zhotovitele stavby a její realizace. Je maximální snaha
zajistit územní rozhodnutí v roce 2022, a v roce 2023 stavební povolení,
nicméně administrativní úkony dotčených orgánů a úřadů v rámci povolovacích
řízení nemůže DPP žádným způsobem časově predikovat ani urychlit.
·
Zavedení
Vyúčtování mzdy v elektronické podobě - V řešení.
·
Studie náročnosti profese řidič autobusu,
řidič tramvaje a strojvedoucí metra - Vyjádření 500210 – odd. Systemizace a
ekonomika práce. O zadání studie k vypracování nebylo prozatím rozhodnuto.
9.
Kontrola Zápisu
č. 8 z jednání ÚP se zástupci OO ze dne 7. 9. 2022 - personální ředitel
Odpovědi na
interpelace, např.:
- p.
Zabloudil: navrhl zpoplatnit přepravu jízdních kol a koloběžek
v tramvajích.
Vyjádření 100100 – odbor Příprava provozu – Ing.
Choutková
Domníváme se, že návrh prezidenta OR byl směrován na
přítomného náměstka primátora pro oblast dopravy a památkové péče Ing.
Adama Scheinherra, MSc., Ph.D., jenž se zúčastnil jednání ÚP se zástupci OO dne
7. 9. 2022.
K dotčené problematice obecně platí:
Za tarifní a přepravní politiku odpovídá město Praha, resp.
ji vykonává organizace ROPID.
Kola a koloběžky (do stanovených rozměrů) se mohou
přepravovat v tramvajích jen v uvedených úsecích (viz SPP), dále se smějí
přepravovat např. v metru nebo v plavidlech.
V autobusech mají být k 1. 10. 2022 povoleny jen koloběžky
do stanoveného rozměru, dnes jsou to jen dětské a ve složeném stavu. Pokud
koloběžka přesáhne stanovené rozměry, je nahlížena jako zavazadlo a je zpoplatněna,
aktuálně částkou 20 Kč. Ke zpoplatnění zavazadel jsou však stanoveny další
podmínky (kombinace s jízdními doklady).
-
p. Zabloudil: uvedl, že jej z předložené
tabulky nejvíce zajímá účet č. 52846 – Ztráta z hospodaření vlastních
ubytovacích zařízení. Dotázal se, zda uvedená hodnota znamená, na kolik vyjde
v letošním roce ztráta anebo zda se to týká příštího roku.
-
p. Pařízek: uvedl, že se jedná o plán čerpání
sociálních nákladů pro letošní rok.
-
p. Zabloudil: dotázal se, zda bude jednáno také
o příštím roce.
-
p. Pařízek: uvedl, že plán čerpání sociálních
nákladů pro rok 2023 bude předložen počátkem příštího roku, kdy ve spolupráci
s 400000 – úsek ekonomický bude stanoven plán pro rok 2023.
-
p. Zabloudil: uvedl, že je dlouhodobým zájmem,
aby se uvedená položka snižovala, nikoliv zvyšovala. Dále uvedl, že by bylo
spravedlivé poskytnout příspěvek na ubytování všem zaměstnancům.
Dotázal se,
z jakého důvodu není v předložené tabulce vidět srovnání s rokem
2021.
-
p. Pařízek: uvedl, že plnění plánu čerpání
sociálních nákladů za rok 2021 bylo již projednáno, a to na jednání ÚP se
zástupci OO dne 10. 3. 2022.
Dále uvedl, že se
jedná o vlastní ubytovací zařízení v Praze – garáž Řepy. V posledních
4 letech DP do ubytovacího zařízení investoval a zlepšil tak podmínky pro
ubytování (kompletní rekonstrukce osvětlení, podlah, kuchyně, oprava sprchových
koutů, nákup postelí apod.). V případě, že bude porovnávána hodnota u účtu
č. 52846, měla by se porovnávat především s tím, že bude zohledněna snaha
zaměstnavatele o zabezpečení kvalitního ubytování.
-
p. Schneider: uvedl, že dle projednaného
materiálu na jednání ÚP se zástupci OO dne 10. 3. 2022 byl u účtu č. 52846 plán
čerpání sociálních nákladů k 1. 1. 2021 ve výši 4 638 000 Kč a
skutečnost čerpání sociálních nákladů ke konci roku byla ve výši
1 067 942 Kč.
-
p. Zabloudil: poděkoval.
Vyjádření 500300 – odbor Benefitů a péče o
zaměstnance – Ing. Pařízek
500300 – odbor Benefitů a péče o zaměstnance v průběhu 4. čtvrtletí
2022 podá na jednání ÚP se zástupci OO informaci o cenotvorbě v oblasti
provozování ubytování na garáži Řepy.
-
p. Zatloukal: uvedl, že od srpna 2022 začala
v DP nově působit OO, a to Základní organizace OS pozemní a letecké
dopravy - Morava (dále jen „ZO OSPLD - Morava“), která bude zastupována
Odborovou radou a konstatoval, že ZO OSPLD - Morava splnila veškeré podmínky,
které jsou nutné pro její působení jakožto OO v DP, včetně oprávnění
kolektivně vyjednávat.
Novou
organizaci zastupuje na jednáních Odborová rada.
- pí
Poláchová: uvedla, že v současnosti probíhá projekt nových stejnokrojů,
který je nyní ve fázi zavedení nových návrhů. Začátkem listopadu letošního roku
se bude ze tří dodaných návrhů nových stejnokrojů vybírat jeden
z nich, který má být následně testován po dobu jednoho kalendářního roku.
Testování by se mělo zúčastnit 50 osob, z nichž 40 budou tvořit muži a 10
ženy, což reflektuje poměrné zastoupení pohlaví zaměstnanců používajících
stejnokroj v DP. Konstatovala, že v předloženém materiálu je uveden návrh
na zastoupení funkcí/profesí a pohlaví pro předmětné testování. Požádala
zástupce OO o návrhy vhodných kandidátů pro uvedené testování, případně o návrh
úpravy v početním zastoupení jednotlivých funkcí/profesí a pohlaví.
Doplnila, že by bylo vhodné, aby kandidáti k testování byli co nejvíce
rozdílní stavbou těla a svou velikostí, aby mohl být nový stejnokroj
důkladně otestován.
- p.
Špička: dotázal se na termín zaslání návrhů kandidátů k testování.
- pí
Poláchová: uvedla, že ideálně by návrhy měly být zaslány do konce letošního
roku.
- p.
Špička: navrhl, aby návrhy kandidátů byly zaslány zástupci OO do
31. 10. 2022.
- pí
Poláchová: souhlasila.
- p.
Schneider: k předloženému materiálu doplnil, že již neexistují hlavní
pracovní poměry. Dotázal se, jakých dozorčích a jakých dispečerů se počty
uvedené v tabulce týkají.
- pí
Poláchová: odpověděla, že nezáleží na tom, o jaké dozorčí nebo dispečery se
jedná, ale je podstatné, aby navržení kandidáti měli o testování zájem a brali
ho vážně. Dodala, že bude záležet i na tom, kolik se sejde návrhů.
- p.
Zabloudil: uvedl, že v navržené tabulce není žádný zástupce profese
lanovkáře.
- pí
Poláchová: sdělila, že lanovkářů je v pracovním poměru málo, ale je možné
je do testování zařadit.
10.
Diskuse – upozorňuji na to, že podle
sdělení, jež jsem na schůzi obdržel, není možné se přihlásit na nový intranet,
pokud zaměstnanec nemá zřízen v DPP svůj účet (e-mail). Žádám o prověření
stavu. Můj notebook připojen na síť v DPP, také připojit nešel…
- kolik lidí využilo finanční
paušál místo stravenek – zatím několik stovek lidí.
- budou peníze navíc na
vánoce? Není momentálně s kým jednat… radnice se dohaduje, kdo jí bude
velet…
Přiložené materiály:
·
Mapování
pracovní schopnosti zaměstnanců_projednání OO; WAI_Prezentace
s dotaznikem_IS
·
Materiály
k projednání – p. Kruml
·
Materiály
k projednání – pí Kovarzhiková
·
Materiály
k projednání – pí Svobodová
·
Info
odbory Motivační náborový příspěvek ČT 220926
·
Zpráva_Jazykové
vzdělávání_2021-22_final
·
Informace
o Plánu využití formy elektronické výuky v útvarech DP v roce 2023
·
ÚP_Evidence
dlouhodobých bodů_final
·
Zápis č. 8
z jednání ÚP s OO dne 7. 9. 2022_final