Z jednání PÚ versus OO 1.2.2018.
• Připravovaná organizační opatření související se změnou
systemizace pracovních míst (dále jen „organizační opatření“) – informace 1. 2.
2018
• diskuze o jednání s prostředkovateli.
První schůzka (I.kolo) bude 19.února 2018
p.
Jelínek – autobusy- proč se označují jména a liasem (v PC programu). Pro lepší
orientaci. Dotazy na
formuláře – sjednocení šablon. Průměry a vyrovnávací období..
a další technikálie. Diskuze o nucení řidičů k
podpisu přesčasové práce. Vedoucí tvrdí, že nikdo nikoho k podpisu nenutil…
rozsáhlá diskuze na toto téma.
Dotazuji
se na úbytek lidí. Utíkají řidiči za lepším…? (Viz třeba inzerce firmy Flixbus nabízí 37.500 čistého za 20 směn, pracoviště
Praha). Vedoucí potvrdil odchody řidičů…
•
Projednávání ztrát rekreačních středisek. Naše odborové sdružení opakovaně
vyjádřilo nesouhlas s mrháním penězi našich zaměstnanců. Ztráta půl milionu
mohla být zaměstnancům poskytnuta jinak, například ve formě příspěvku na
dovolenou. Spor s vedením, tvrdí, že jedná dle zákona, mmy
tvrdíme, že nikoliv. Zákon nemůže nařizovat ztrátu a tu účtovat zaměstnancům.. Trváme na právu spolurozhodování, podnik
hovoří o projednání... bude boj... Jednání odročeno na
březen….
•
další diskuze o kantýnách… opět kvalita polévek, ceny, z čeho a pro koho vaří…
stále stejná písnička. Odborovou radu a v minulosti jsme to opakovaně sdělili
do zápisu, zajímá to, zda jsou zaměstnanci spokojeni s jídlem a cenovou hladinu
si tedy určí oni sami. Buď tam půjdou, nebo půjdou jinam. Umělé omezování firem
a nařizování cen proto považujeme za kontraproduktivní. Pak tam vaří z
nekvalitních surovin, jen aby dosáhli na levné ceny… Bohužel i tomto názoru jsme osamoceni. Hlavně pan Obitko
se vždy pasuje vždy do role arbitra, jak že on by dokázal levně uvařit a jak
lidi tyto firmy odírají (no srovnejte si to s cenou v hospodě sami..). Vystoupil jsem s tím ,že
pro řidiče taky nikdo nevyjednává slevy v bufetech a hospodách, kam oni chodí…
podnik to nezajímá. Proč tedy dělá humbuk ohledně
kantýn, kde se stravuje menšina zaměstnanců, kteří navíc mají stejnou hodnotu
stravenek jako řidiči…
•
Personální ředitel předložil návrh na zrušení stravovací komise. Měli by to
místo amatérů dělat lidi, kteří jsou v DPP za to placeni. To je rozumné..
•
Podání informace k počtu obsazených/volných míst ve smluvních ubytovnách.
Diskuze kdo, kde bydlí. Kolik je volných a neobsazuených
míst, za které podnik platí nájem (ano i takové smlouvy se v DPP uzavřely- za
neobydlenou místnost pokuta). Nyní cca 430 tisíc vyhazujeme měsíčně do
kanálu…za více než 100 neobsazených míst, ve dvou ubytovnách. Dotázal jsem se,
jak dlouho ještě bude tato pro nás nevýhodná smlouva platit. Zjistí mi to…
všichni se vymlouvají na ředitele Dvořáka.. A proč
tedy za to není trestně odpovědný…?
·
Informace o karierních místech. Vedoucí běduje nad nízkými tarifními
stupni. Informuje o plánovaných cílech. Systemizovaných a nesystémových míst.
pauza
na oběd, poté kontrola zápisu a konec.