Dne 24. ledna 2022 proběhlo úvodní jednání v ICOM- ČSAD
Ústí nad Orlicí.
Odborová rada zde působí prostřednictvím samosprávné sekce
ICOM- řidiči Morava, která začala působit od 1. ledna 2022.
Úvodní schůzky se zúčastnil prezident Odborové rady p. Zabloudil,
předseda sekce p. Novotný i jeho zástupce p. Chlup.
Za stranu zaměstnavatele byl účasten ředitel společnosti p. Kuběnka,
jeho zástupce a hlavní dispečer.
Cílem úvodní schůzky bylo vzájemné představení, vymezení
oblastí pro jednání, stanovení míry kompetencí k projednávání a nastavení systému
pravidelných provozních jednání.
Pan ředitel byl úvodem informován o působnosti Odborové rady,
její republikové struktury a o kompetencích funkcionářů. Obdržel informaci, že
OR má v ČSAD již desítky členů. Dále byl informován, že zaměstnanci nejsou
spokojeni s výší své mzdy a nebude-li problém řešen, dojde k odchodům
řidičů i k sociálnímu konfliktu. Ředitel oponoval, že není v jeho moci
jednat o výši mezd, neboť ČSAD je součástí ICOM, kde platí jedna Kolektivní
smlouva a to pro více podniků(tedy i pro ČSAD Ústí nad
Orlicí). Dle současné „nové“ KS má prý dojít k navýšení mezd o cca dva
tisíce. Požádali jsme o aktuální znění KS k seznámení se z ní. Vzhledem k tomu,
že ICOM působí i jiné Odborové organizace, budeme muset hledat s nimi
shodu na jednotném postupu. Na vedení ICOM se prezident OR obrátí neprodleně a
požádá o zařazení do skupiny pro vyjednávání KS v ICOMu.
Dále se též diskutoval „jednotný“ pracovní řád.
Další oblastí byly různé provozní problémy, které pan ředitel
je schopen řešit a vyřešit po dohodě s předsedou sekce. Pan ředitel
disponuje určitým malým objemem peněz, které formou mimořádné odměny je schopen
distribuovat mezi ty, co například o svém volnu doma provádějí úklid a očistu
stroje. Diskutovala se spotřeba, pokuty, dovolené, přesčasy, nemoci, úrazy, postup
při nehodách, stejnokrojové vybavení i další zvláště ekonomické ukazatele.
Pan ředitel souhlasí s požadavkem OR na možnost
strhávání členského příspěvku prostřednictvím mzdové účtárny srážkou ze mzdy a
vyčlení pro potřebu OR tři místa na naše nástěnky. Za aktualizaci informací bude
odpovědný předseda sekce.
Příští termín jednání bude cca za měsíc a povede jej za Odborovou
radu předseda sekce. Budeme rádi, pokud naši členové budou předsedovi sekce
zasílat podněty, které on pak může s ředitelem řešit. Prosíme též o
vyplnění formuláře ke srážkám ze mzdy. Je to praktické a pohodlné pro vás i pro
organizaci (která má jinak problém dohledávat individuální platby na účtech). Děkujeme, ať se všem daří. JZ